ساعت:

8:30 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان با محوریت برنامه ریزی شب یلدا و روز پرستار ، دهه فاطمیه دهه مبارک فجر ، حماسه 9 دی و عید نوروز برگزار گردید.

پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان با محوریت برنامه ریزی شب یلدا و روز پرستار ، دهه فاطمیه دهه مبارک فجر ، حماسه 9 دی و عید نوروز برگزار گردید.

در این دیدار ابتدا نجفعلی روشن رئیس شورای اسلامی شهر افزود : این کمیسیون که تقریباً در تمامی شوراهای اسلامی شهرهای کشور تشکیل و پایه ریزی گردیده است و چنانچه از نام آن پیداست هم به مسئله فرهنگی می پردازد  و هم مسائل اجتماعی و در کنار آن به مباحث ورزشی ، که از کمیسیون های تخصصی شورا ها به حساب می آیند ، که ضمن بررسی و شناخت کمبودها ، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی فرهنگی آموزشی و زیست شهری طرح‌ها و پیشنهادات عملی در این زمینه ها به مقامات ذیربط ارائه می نماید و جهت رفع آنها پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد، لازم است توجه زیربنایی به این کمیسیون گردد .

 

علی عاقل دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیروان بیان داشت : جامعه امروز نیازمند طرح های خلاقانه و متفاوت است

وی  شهر توسعه یافته را شهری خواند که از بیشترین شهروندان مشارکت جو  در تصمیم گیری های مدیریت شهری برخوردار باشد ، به همین منظور یکی از سیاست های مهم و کلان این کمیسیون ، فراهم کردن بستر لازم در جهت افزایش مشارکت شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری خواهد بود. وی همچنین بیان داشت در کنار برنامه های فرهنگی باید به برنامه های دینی و مذهبی و اجتماعی نگاه ویژه داشت .

حسن اسکندریان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با تسلیت شهادت شهید ترور محسن فخری زاده  افزود : در ایران نخبگان فراوانی وجود دارد که وجود این چنین شهدایی از سرمایه های مهم اجتماعی فرهنگی به شمار می‌روند و با تاکید بر ادامه دهنده راه شهدا افزود :هیچ گاه نباید شهدا به فراموشی سپرده شود .

این عضو شورای اسلامی با قدردانی از خدمات پرسنلی اداره فر.

در این نشست محمد مهرابی مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری  با ارائه برنامه های فرهنگی اجتماعی آتی این اداره به تعامل نهاد مردمی شورای اسلامی شهر تاکید کرد .