ساعت:

8:38 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

کلالیان مقدم: نقش زنان در دفاع مقدس؛ وصف ناشدنی/نام گذاری میدان به نام شهدای زن

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: حضور و نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس و سایر دوران ها وصف‏ناشدنى است. زنان ایرانى در دفاع از دین خود، نیز مام وطن، نقشى ارزنده دارند و زن در اسلام داراى هویت مستقل می ‏باشد.

 

 

 

هما کلالیان مقدم”رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیروان” در جمع بانوان شهرداری شیروان و در حاشیه همایش تجلیل از شهدای زن شیروان بیان نمود: زنان همپاى مردان وارد صحنه دفاع مقدس شدند، آنان نیز شهادت را فیض عظیمى می دانستند که نصیب دوستداران حق مى‏شود و برای همین؛ زنان بسیاری در رزم شرکت نمودند.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر شیروان ادامه داد: زنان ما در طی حماسه دفاع مقدس دوش به دوش رزمندگان دلیر و غیور این مرز و بوم دلیرانه ایستادند و به جهانیان نشان دادند که در راه آرمان و عقیده خویش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم پوشی کنند. عشق به اسلام و میهن سبب شده بود که آنان خانواده و خودشان را از خاطر ببرند و تنها به مصلحت نظام بیندیشند. زنان ایرانی در طی جنگ تحمیلی با پیروی از مکتب عاشورا و پیام رسان آن زینب کبری(س)، حماسه های فراموش نشدنی آفریدند.

 

 

کلالیان مقدم افزود: زن در اسلام داراى هویت مستقل مى‏باشد و نمی توان در تاریخ از انسان سخن گفت، ولی از زن سخن نگفت. زن در تاریخ همیشه پا به پای مرد در فراز و نشیبهای زندگی و سازندگی مطرح است و نقش سازنده خود را در تاریخ انسانی نشان داده است.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیروان از نام گذاری یک میدان جدیدالإحداث در دارالمصلین به نام شهدای زن خبر داد.