ساعت:

12:38 ق.ظ

تاریخ:

31 فروردین 1403

شهرداری شیروان

گرمخانه شهرداری شیروان میزبان افراد بی سرپرست است

شهردار شیروان گفت: با راه اندازی گرم‌خانه شهرداری این شهر، متکدیان و افراد بی سرپرست داخل شهر از مکان موقت برخوردار شدند.


 

شاهرخ شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار ما در شیروان اظهارداشت : هدف از راه اندازی این گرم‌خانه، جمع آوری متکدیان و افراد بی سرپرست داخل شهر است که به صورت موقتی و اتاق های جداگانه و خدماتی همچون اسکان و استراحت، استحمام، صبحانه، نهار و شام به آنان ارائه خواهد شد.

شهردار شیروان با بیان اینکه در این مکان موقت همه امکانات در نظر گرفته شده است و ظرفیت آن ۳۰ نفر است، گفت: امسال ۵۵۰ میلیون ریال برای خرید وسایل ضروری نگهداری آنان از جمله پتو، موکت و غیره هزینه شده است.

شاهرخی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری از حیث اجتماعی نیز مسئولیت دارد، افزود: ما در خصوص چهره شهر از هر لحاظ از جمله در مباحث اجتماعی مسئولیم و از این‌ رو جلسه با دستور ایجاد گرم‌خانه از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در صورت نیاز، شهروندان می‌توانند متکدیان و افراد بی سرپرست که فاقد مکان گرم و جای خواب هستند را جهت استفاده از این گرم‌خانه معرفی کنند.

شاهرخی با اشاره به اسکان افراد بی سرپرست در این گرمخانه در طول فصول سال گفت: حتی افرادی که از وجود این گرم‌خانه ها اطلاع نداشتند پس از یک‌بار هدایت به گرم‌خانه‌ها، به دلایل عدم دسترسی به مکان استراحت مناسب به صورت اختیاری مجددا مراجعه می‌کنند.

شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.منبع (: خبرگزاری شبستان)