ساعت:

2:02 ب.ظ

تاریخ:

11 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

اجرای جشنواره آشیانه مهربانی پرندگان در شیروان

جرای جشنواره آشیانه مهربانی پرندگان در شیروان

 

به منظور تقویت فرهنگ حراست از طبیعت و محیط زیست ، اولین جشنواره آشیانه مهربانی از سوی شهرداری شیروان با حضور مسئولین شهرداری و جمعی از شهروندان در محل پارک شهید فهمیده این شهر با شرکت بیش از 200 اثر برگزار شد.

علی عاقل هدف از برگزاری این جشنواره را با محتوای زیست محیطی ، ترویج فرهنگ مهرورزی و مهربانی دربین اقشار مختلف مردم از جمله والدین ، کودکان آن ها با طبیعت و بویژه پرندگان با محوریت لانه سازی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یادآور شد : در آموزه های دینی، فرهنگی و حتی متون ادبی ما توجه به پرندگان نمود عینی دارد.که در این راستا ، شهرداری شیروان با بهره گیری از این آموزه ها سعی در تقویت بنیه دوستی با طبیعت در بین مردم کرده است .

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم و سیاست های اصلی شهرداری ، شکوفا کردن خلاقیت شرکت کنندگان با انجام برنامه ها و ایده های خلاقانه و بدیه است ، گفت :در جشنواره آشیانه مهربانی یکی از بخش های مهم و جذاب درست کردن انواع لانه ها برای پرندگان است.

 عضو شورای شهر شیروان  یادآور شد : عمده این لانه ها از ابزار و ضایعات دور ریختنی مثل انواع بطری ، کارتن ، مقوا ، چوب و دیگر وسایل ساخته شده اند که بعد از اتمام جشنواره ، لانه ها قابلیت استفاده برای پرندگان داشته باشند که در فضاهای سبز شهری در طبیعت ، پارکها و تفرجگاه ها نصب خواهد شد.

در پایان این مراسم به نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.