ساعت:

1:02 ب.ظ

تاریخ:

6 مرداد 1403

شهرداری شیروان

بورنگ: تحقق مدیریت شهری با نظام فکری مبتنی بر نظرات کارشناسی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ جلسه مباحثات فکری شهردار شیروان با معاونین و مدیران واحدهای شهرداری در دوم مهرماه 93 به جهت بررسی امور شهری و شهرداری با محوریت ارتقاء خدمات دهی به مردم و شهر برگزار شد.

 

 عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” گفت: در استمرار نشست های شهردار، معاونین و مدیران واحدهای شهرداری، جلسه دیگری در دوم مهرماه 93 با حضور جعفر بورنگ”شهردار شیروان”، مسعود الهی”معاون شهرداری شیروان”، سیداحمد اکبرپور”معاون مالی شهرداری شیروان”، حیدر حیدری”معاون خدمات شهری شهرداری شیروان”، عبدالرضا نورانی مقدم”مدیر امور اداری و کارگزینی شهرداری شیروان”، اسحق ربیعی”مدیر امور اجرایی شهرداری شیروان”، جعفر حیدری”مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر شیروان و حومه”، مجتبی اسماعیل زاده”مسئول امور مالی شهرداری شیروان”، ابوذر رجایی”مسئول واحد عمران شهرداری شیروان” و محمدرضا امیرسهرابی”مشاور شهردار شیروان” برگزار و بر پيگيري اجراي طرح ها، پروژه ها، صیانت از حقوق مردم، احقاق حق به موقع و دقیق شهرداری، کاهش بوروکراسی، اعمال نظرات کارشناسی در تصمیم گیری ها تأکید و در خصوص ارزيابي و زمينه‌هاي اجراي کيفي شهر و امورات شهری و شهرداری تبادل دیدگاه شد.

 

 آریان فرد از با اشاره به تأکید شهردار شیروان در خصوص ابعاد مختلف طرحی دیگر با مؤلفه‌هاي ترويج نماز و نيايش‌، سبک زندگي قرآني و مسجد، کانون نوراني محله خبر داد و افزود: مقرر شد در این باب نیز تدابير لازم توسط معاون پایگاه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر مستقر در شهرداری، مدیر امور اداری، روابط عمومی و مشاور شهردار صورت پذیرد.

جعفر بورنگ”شهردارشیروان” با تأکيد بر اجراي کيفي اقدامات و طرح ها و مطالعات، خاطرنشان کرد: ارتقاي کيفيت و اثر بخشي محورهاي وظیفه ای و رسالتی شهرداری، مستلزم بکارگيري حداکثری توان و سعي و کوشش همه معاونین، مديران براساس شاخصه‌هاي مدنظر و با مديريت جهادي می باشد و معاونین و مدیران در جایگاه قائم مقام شهردار یا موقعیت شغلی و وظیفه ای خود، باید تصمیم گیری هایشان مبتنی بر نظرات و تفکر کارشناسی باشد.

 

بورنگ ادامه داد: دين اسلام به دنبال تعالي، رشد و کمال انسان است و این موقعیت های خدمتی که فعلاً تقدیر است در ید ما باشد، فرصتي مناسب براي توجه بيشتر به معيارهاي ديني و ارزشي و برنامه‌ريزي در خدمتگزاری به اعلی درجه است .

 

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان بیان داشت: در ادامه نشست، وضعيت اجراي آراء صادره از کمیسیون مقرر در تبصره یک ماده صد قانون شهرداری ها، آخرین نتایج اجرای تصمیمات کمیسیون مقرر در ماده 77 قانون شهرداری ها، آخرين وضعيت اقدامات انجام شده به منظور توسعه پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري و مشارکتي‌، گزارش پيشرفت (فيزيکي، ريالي) پروژه‌هاي شاخص و وضعيت ساماندهي ساختمان‌ اداري، آخرین وضعیت پروژه بزرگ شهر شیروان(مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی میدان انقلاب)، مراحل طرح مطالعه ساماندهی رودخانه چایلق، طرح مطالعاتی احداث پل هوایی در معابر عریض و پرتردد، پیشرفت فیزیکی پروژه عام المنفعه مسیر بزرگراه دفاع مقدس، آماده سازی پروژه بسیجیان، کوی وحدت، طرح فاضلاب شهری، مرمت آسفالت معابر، بافت فرسوده و …. مورد ارزيابي و بررسي قرار گرفت.

 

جعفر بورنگ در این جلسه به حفظ تمیزی مساجد، نظارت بر وضعيت نگهداشت شهر‌، اصلاح هندسي‌، حل مشکلات ترافيکي و بالأخص ارتباط تنگاتنگ با مردم که مسئله‌اي است که نبايد به سادگي از کنار آن گذشت، اشاره نمود و بيان اينکه انجام امور فرهنگی همگام و حتی فراتر از اقدامات عمرانی و فضای سبز باید پیش رود، گفت: مديريت شهري به صورت جدي به اين موضوع خواهد پرداخت و به زودي با رویکرد جدی شورای اسلامی شهر شیروان و این شهرداری در عمران و آبادنی توأم با فرهنگ محوری، مردم را نیز وارد اين موضوعات مي نماییم، تا از تمامی ایده ها بهره مند باشیم و ابهامی در مسیر خدمت نداشته باشیم.

 

سکاندار مدیریت شهری در ادامه نشست، معاونین و مدیران شهرداری شیروان را مجدداً خطاب قرار داد و تصریح نمود: یک مدیر شهری باید بتواند در دنیای رقابتی نقاط قوت و ضعف شهر خود را شناخته و درصدد تقویت مزایای رقابتی آن برآید. چرا که؛ جامعه آینده، جامعه‌ای شهر نشین خواهد بود. بنابراین، شهرها به جای این که مکان‌هایی بی ثمر برای سرمایه گذاری اقتصادی یا تراکم کارگران بیکار با انبوه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی باشند؛ باید که به مراکز رشد و پویایی اقتصادی و اجتماعی، در چارچوب ملی، بدل شوند. این مراکز، باید که آفرینشگر فرصتهایی ارزنده برای رفاه و توسعه نه تنها جمعیت ساکن در آن، بلکه جمعیت تمامی کشور باشد.

 

جعفر بورنگ در جمع معاونین و مدیران تحت امر خود یادآور شد: مدیریت خوب بر آیتم هایی همچون؛ مشارکتی بودن، اجماع محوری، پاسخگویی، شفافیت، مسؤلیت پذیری، کارایی و اثر بخشی، جامعیت و عدم تبعیض میان شهروندان و نهایتاً حاکمیت قانون استوار است و اعمال مدیریت خوب مبتنی بر نظرات و تصمیم گیری های کارشناسی، تضمین کننده کمینه شدن فساد، احترام به نظر مردم و هم اقشار آسیب پذیر در انجام تصمیم گیری است. همچنین مدیر خوب در قبال نیازهای کنونی و آینده جامعه مسؤل است و مدیریت کردم خوب در حکم محور اصلی فعالیت هایی است که در جهت افزایش مصالح عامه جامعه صورت می‌پذیرند. بنابراین؛ بر من و شماست که: مشارکت شهروندان در فرایند سیاستگذاری، احترام به حاکمیت قانون که بسترساز مدیریت بی طرفانه و عادلانه امور است، شفافیت، که زیربنای آن جریان آزادانه اطلاعات است، پاسخگویی که بوسیله آن دولت، بخش خصوصی و دیگر نهادها و سازمانهای عمومی و خصوصی خود را در قبال آحاد مردم پاسخگو می دانند را به اعلی درجه لحاظ نماییم.

 

شهردار شیروان با ابراز خرسندی از تصمیمات صحیح شرعی و قانونی معاونین و مدیران خود در شهرداری شیروان، تأکید کرد در تمام امور، احقاق حق شهرداری توأم با صیانت از حقوق مردم باشد و نص قانون بدون هیچ اغماض و بدور از حب و بغض برای همه یکسان رعایت و در جمیع جوانب وظیفه ای هم اجرا شود و از رفتارهای سلیقه ای اجتناب و به تأسی به فرمایش مقام عظمای ولایت، رهبر فرزانه انقلاب(دامت حفاظاته) که فرموده اند:«فصل الخطاب، قانون است»، بر قانون گرایی و قانون محوری و اجرای قانون برای خود و مردم باز هم همت ورزیم.