ساعت:

5:31 ق.ظ

تاریخ:

6 مرداد 1403

شهرداری شیروان

روابط عمومی: جعفر بورنگ؛ سخنران همایش مسائل شهری در دانشگاه آزاد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: اگر برنامه ریز شهری در دگرگونی فضای ناپایدار کنونی از طریق توسعه اجتماعی تسهیل را انجام ندهد، ناسازگی است. اما سازوارگی برنامه ریزی شهری با توسعه پایدار اجتماعات در صورت کارگزاری، دگرگونی بزرگ است. راهی است بسیار دشوار ولی همراهان مصمم و صمیمی در حرفه، شجاعت طی این راه نوین را به همه خواهد داد.

 

 

 

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان ضمن اعلام خبر برگزاری همایش مسائل شهری شیروان توسط معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان در تاریخ 22 آذر 1394، گفت: با توجه به عنوان و موضوع همایش، این همایش میزبان جعفر بورنگ”شهردار شیروان” به عنوان سخنران و پاسخگوی سئوالات مطروح از سوی اساتید، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و صاحب نظران حوزه معماری و شهرسازی شرکت کننده در همایش، مسعود الهی”معاون شهرداری”، عبدالرضا نورانی مقدم”مدیر امور اداری و کارگزینی و عضو کمیته آموزش و توانمندسازی کارکنان شهرداری”، محمّد صادق پور”مهندس جغرافیا و برنامه ریزی شهری و مسئول سابق واحد شهرسازی و دبیر کمیسیون ماده صد”، محسن شارعی” مهندس معماری و مسئول واحد شهرسازی شهرداری”، عقیل آریان فرد”مسئول اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری” بود.

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” در این همایش با پرداختن به مباحث رشته مدیریت با محوریت مدیریت علمی پژوهشی و لزوم سیطره آن به عنوان رشته مادر؛ بیان داشت: شهرسازی بحثی است که با توجه به زندگی شهری و مشکلاتی که در پی آن بوجود می آید اهمیت می یابد و این همایش ها فرصتی است جهت نقد برنامه هایی که مدیران شهری و استانی دنبال می کنند. وجود متخصصین شهرساز در طراحی شهری یکی از ضروریات است، چرا که متأسفانه با اندک نگاهی در سطح شهر به سادگی می توان یافت که طرح های تفصیلی شهر، نیازمند مطالعه بیشتر فنی می باشد.

 

 

شهردار شیروان ضرورت معرفی توان و صلاحیت مهندسان شهرساز و ورود آنان را به عنوان عضو متخصص به کمیسیون های تخصصی شهرسازی و فنی ضروری برشمرد و ادامه داد: باید در بحث شهرسازی به معیارهای معماری ایرانی اسلامی بیشتر توجه کرد.

 

 

 

سکاندار مدیریت شهری در این همایش و من باب عملکرد شهرداری در مسائل شهری با پرداختن به نگاه ویژه ارکان مدیریت شهری اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری به تحقق معیارهای اسلامی ایرانی در ساخت و سازها و زیباسازی منظر شهری به اصلاح محله های شیب دار، آسفالت محله ها، ایمن سازی وسایل شهربازی، تامین فضای سبز محلات حاشیه ای و پیاده رو سازی، تهیه مجسمه های شهری برای ترویج فرهنگ شهروندی و نصب آن، ایجاد پارک های محله ای و پارک بانوان را با مشارکت بخش خصوصی اشاره نمود.

 

 

 

بورنگ از توجه به محلات حاشیه شهری از نظر زیباسازی فضای شهری که از مرکز شهر محروم ترند به عنوان اولویت های اصلی خدمات رسانی شهرداری نیز خبر داد و یادآور گردید: نصب سردیس شهدای شیروان را در دستور کار داریم و برآنیم اگر محقق شود؛ بوستان شهدا را با همین محور جانمایی و احداث نماییم.

 

 

گفتنی است: شهرداری به جای قطع و سوزاندن درختان خشکیده، با دعوت و همکاری هنرمندان کارهای پیکرتراشی بر روی آنها انجام خواهد داد و اختصاص فضایی برای نمایش اشعار و زندگی نامه شاعر نامدار کُرد و ترک و … در پارکی به همین نام در شیروان مدنظر است و ارکان مدیریت شهری بر این باورند که: نورپردازی گذرها و استفاده از نقاشی ها با هویت خیابانی در برخی دیوارهای شهر، استفاده از نقش های تاریخی و مواردی از این قبیل که نشان هویت تاریخی شیروان است برای زیباسازی شهر ضروری است.

 

 

شهردار شیروان بعد از پاسخ دادن به سئوالات مطروح از سوی شرکت کنندگان در این همایش از شهروندان جهت مشارکت برای جلوگیری از آلودگی های بصری در شهر، آموزش های شهروندان در زمینه بهسازی فضاهای شهری و کاهش پراکنش آلاینده های محیطی، پاکسازی شهر از آلاینده های بصری و پسماندهای موجود و دفع زائدات از محیط شهری دعوت نمود و این امر را از دیگر راهکارها برای زیبا سازی و طراحی فضای شهری است و در پایان از ریاست، معاونت پژوهشی و سایر بزرگواران مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان، دست اندرکار در برگزاری این همایش قدردانی نمود.