ساعت:

5:27 ق.ظ

تاریخ:

6 مرداد 1403

شهرداری شیروان

کلالیان مقدم: صنعت کشور نیازمند به روز آمد کردن فناوری های نوین و ابراز ایده

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: با هدف همکاری، تبادل دیدگاه، اجماع نظر، حمایت و تجاری سازی طرح و ایده های جوانان و صاحبان نظر و ارتباط متقابل مردم و مدیریت شهری، جلسه هم اندیشی و تلاش برای ایجاد فرهنگ کارآفرینی و توسعه آن در محل دفتر شورای اسلامی شهر شیروان برگزار شد.

 

 

هما کلالیان مقدم”رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیروان” که بانی ایجاد مرکز توسعه کارآفرینی و مهارت آموزی شهرداری شیروان نیز می باشد؛ بیان داشت: صنعت کشور نیازمند به روز آمد کردن فناوری های نوین و استفاده از ایده های صاحبان نظر، دانشگاهیان و نخبه گان است و در این زمینه دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و ارکان مدیریت شهری، می توانند تاثیر به سزایی در رشد صنعت کشور داشته باشند.

 

کلالیان مقدم که میزبان جلسه هم اندیشی مورخ بیست و چهارم تیرماه 94 بود؛ ادامه داد: طرح ها  و ایده های زیادی جهت تجاری سازی و کسب و کار مطرح می شود، ولی طرح ها می باید هم توجیه تجاری سازی داشته باشند و نیز بر اساس مطالعات نیاز سنجی که مطرح می شود، انجام شود.

 

وی هدف از این جلسه و جلسات آتی را تقویت و باور كردن دانش كارآفرینی از طریق آموزش ایجاد و  توسعه كسب و كار و كارهای جدید مبتنی بر خلاقیت و نوآوری، ترویج و گسترش روحیه فرهنگ كارآفرینی و افزایش شناخت جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان نسبت به كارآفرینی، كارآفرینان و نقش آنها در رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی دانست.

 

 

 دکتر کلالیان مقدم افزود: کارآفرینی به معنی اشتغال مطلق به کار نمی رود. به این منظور سیاست گذاری، سامان دهی و انسجام بخشی، برنامه ریزی و تقسیم كار مؤثر به امر كارآفرینی، مرکز توسعه کار آفرینی و مهارت آموزی شهرداری شیروان تشكیل شد و وظایف و اختیارات کارگروه كارآفرینی که قصد تشکیل آن را با مشارکت فکری، علمی و عملی شما مدعوین داریم، تصویب برنامه های كارآفرینی، حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیتهای كارآفرینانه، كمك به ساماندهی مركز كارآفرینی، تدوین برنامه سالانه كارآفرینی،همکاری و برنامه ریزی برای تربیت مربیان و استادان، برگزاری کارگاه های آموزشی کار آفرینی و.. می باشد، که ان شاءالله به همت شما و سایر اشخاص که در آینده به ما ملحق خواهند شد، محقق می گردد.

 

 در این جلسه؛ قربانی”دکترای شیمی”، مجیدنیا، برزد، حسین پور، عفیف و تنی چند از مدعوین نیز عقاید و پیشنهادات خود را مطرح و نیز سیداحمد اکبرپور”رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان” نیز به بیان مطالبی پرداخت.