ساعت:

7:52 ب.ظ

تاریخ:

9 فروردین 1403

شهرداری شیروان

آریان فرد: نمایش خیابانی “صلح و غزه” در نهم مهرماه 93 اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ نمایش خیابانی “صلح و غزه” توسط گروه هنری مروارید به کارگردانی زکریا شیرمحمّدازده به درخواست شهردار شیروان”عضو سازمان بین المللی شهرداران صلح دنیا” در حضور جمع کثیری از مردم نوعدوست شیروان اجرا شد.

 

 

 

 

 

محمّدرضا امیرسهرابی”مشاور شهردار شیروان” با اعلام این مطلب که نمایش خیابانی صلح و غزه در روز نهم مهرماه”روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین ” برگزار شد، اظهار داشت: این نمایش با ادای احترام به ساحت امامان معصومین(ع) و عرض تسلیت شهادت حضرت امام محمّدباقر(ع) و در حمایت از کودکان و نوجوانان فلسیطن و غزه اجرا و گروه هنری مروارید، با هنرنمایی هنرمندان خود، مظلومیت مردم بی دفاع فلسطین و غزه و ددمنشی های رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت.

 

 

 

 

 

 

 

امیرسهرابی افزود: این نمایش به پیشنهاد و درخواست جعفر بورنگ”شهردار شیروان؛ عضو سازمان بین المللی شهرداران صلح دنیا”، با حمایت شورای اسلامی شهر شیروان و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر شهرداری شیروان، توسط گروه هنری مروارید در نهم مهرماه”روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین ” در پارک شهید فهمیده شیروان اجرا شد و در این برنامه حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطین و غزه، جمع کثیری از مردم نوعدوست دارالمصلین شیروان که دست فرزندان خود را در دست داشتند، در حالی برگزار شد، که با شعار الله اکبر مردم و کودکان عجین می شد و خبرنگاران نیز تصویربردار این حمایت از منظر نمایش بودند.

 

مشاور شهردار شیروان اضافه نمود: در این مراسم؛ سیداحمد اکبرپور”فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر شهرداری شیروان”، حیدر حیدری”معاونت خدمات شهری شهرداری شیروان”، عبدالرضا نورانی مقدم”مدیر امور اداری و کارگزینی شهرداری شیروان” و جمعی از مدیران و پرسنل شهرداری شیروان، که همگام با مردم بودند، برگزار شد.

محمّدرضا امیرسهرابی ادامه داد: در حاشیه این مراسم؛ پایگاه سیار جمع آوری کمک های مردم نوعدوست شیروان به مردم غزه نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان نیز مستقر شد و مردم خیّر و فهیم شیروان به دست فرزندان خود، کمک های نقدی خویش را به کودکان و نوجوانان غزه به صندوق ریختند.

مشاور شهردار شیروان در پایان از هدیه شهرداری شیروان به کودکان غزه خبر داد و یادآور شد: به یاد کودکان غزه، هدیه ای به مجتمع کودکان بی سرپرست شیروان تقدیم می شود.

این فعال فرهنگی اجتماعی از نقش مؤثر اینگونه نمایش در حوزه فرهنگ‌سازی هم خبر داد و با اشاره به اینکه؛ تئاتر خیابانی، گونه‌ای از نمایشی قابل لمس و باورپذیر برای مردم است، گفت: در واقع این نمایش ها، نمایشی مردمی و بی‌واسطه است. یعنی فاصله‌ای میان نمایشگر و تماشاگر در این گونه نمایش وجود ندارد و گاهی در این آثار؛ نمایشگر، تماشاگر و در برخی مواقع تماشاگر، نمایشگر می‌شود. نمایش خیابانی که بعضاً به تأتر خیابانی هم نامیده می شود، از وجوه مستند و اجتماعی برخوردار است، نمی‌خواهد به مسائل خیلی عمیق و فلسفی بپردازد، بلکه در صدد است تا تازه‌ترین رویدادها را به نمایش بکشاند. مکان یک نمایش خیابانی، می‌تواند هر کجا حتی فضاهای سربسته مانند مترو، ایستگاه اتوبوس، داخل اتوبوس، پارک‌ها، ادارات و سازمان‌های خصوصی و دولتی، کارخانه‌ها، سربازخانه‌ها و حتی خانه و خانواده را باشد، پس نمایش خیابانی در هر جایی غیر از تالارهای نمایشی،‌ بیشتر از جایگاه معمول و تاثیرگزاری‌اش برخوردار خواهد شد. تئاتر در واقع در این شکل خود، از شکل رسمی خارج شده و برای عموم مردم و بر پایه مسائل روزمره اجرا می‌شود.


عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” گروه هنری مراورید در نمایش صلح و غزه را با هنرمندی زکریا شیرمحمّدزاده”کارگردان”، ابراهیم عباسپور”سرپرست”، علی کیانی، پوریا سپاهی، امیرحسین جعفری”بازیگر” و خانم ها جعفری، گلرخ و ایزانلو”بازیگر” معرفی نمود و از این اجرا به نمایندگی از مدیریت شهری شیروان، تقدیر و از تلاش تمامی دست اندرکاران منجمله؛ جمعیت هلال احمر شیروان، فرماندهی انتظامی شیروان، پلیس راهور ف.ا.شیروان، کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان و واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی/معاونت خدمات شهری/پایگاه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر/امور اداری و … شهرداری شیروان هم قدردانی نمود.