ساعت:

3:31 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

احمد عاقل و جعفر بورنگ؛ هفتم مهر؛ روز تجلی شکوه و ایثار و روز شجاعت

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ هفتم مهرماه” روز ایمنی و آتش نشانی”؛ روز تبلور یافتن عزیزانی که جان خود را به خطر می اندازند، تا انسانی را نجات دهند و روز تجلی شکوه و ایثار روز شجاعت، روز رشادت و جوانمردی بر دلیر مردان صحنه های حوادث آتش نشانان عزیز مبارک باد .

 

 

 

 

احمد عاقلرییس شورای اسلامی شهر شیروان و جعفر بورنگشهردار شیروان طی پیام مشترکی، روز ایمنی و آتش نشانیهفتم مهرماه تبریک گفتند.

 

 

 

متن پیام:

 

باسمه تعالی

 

با سلام و احترام؛

 

۷ مهرماه، روز آتش نشان و ایمنی، روز قدردانی از تلاش شبانه روزی آتش نشانان پر تلاش و ترویج گران فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور است.

 

حادثه هیچگاه خبر نمی کند. در یک آن، چون آواری از وحشت و مصیبت بر آدمی فرود می آید و در چنبره سوگواری بر مصیبت و فقدان عزیزی گرفتارش می کند. ترس و دلهره و فرار از چنگال حادثه، نخستین واکنش هر انسان حادثه دیده است، اما شجاع دلانی وجود دارند که در لحظات بیم افزای هر پیشامدی ناگوار، دلیرانه سینه سپر کرده و به پیشواز خطر می روند. این بی پروایان غیور، آتش نشانان هستند که واژه های هراس و دلهره در برابر بی باکی شان رنگ باخته است. اینان، قهرمانان بی نام و نشان هر جامعه انسانی هستند. همگان می دانیم یادآوری این روز بزرگ، به پاسداشت حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی مان در عرصه دفاع مقدس بوده است. بویژه غیور مردانی که با اخلاص و احساس مسئولیت در حفاظت از پالایشگاه نفت آبادان به شهادت رسیدند و جان برکفانی که به امر خطیر خدمت رسانی به آسیب دیدگان ناشی از حملات دشمن پرداختند و برگ زرین دیگری از ایثار و جوانمردی را در دفتر این مرز و بوم ثبت کردند.

 

اگر جانفشانی ها و دلیرمردی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای پاسداری از دین و امنیت و دفاع ملی پس از گذشت سالیان سال، همچنان ورد زبان هر ایرانی آزاده ای است، نام و یاد هر نجاتگر دلیر آتش نشانی نیز به پاس نجات زندگی هزاران تن از شهروندان ایرانی از چنگ مرگ و نیستی، در جای جای ایران اسلامی؛ مایه غرور و سرافرازی و اطمینان خاطر است. هر جامعه شهری امنیت خاطر و رفاه جانی و مالی خود را مدیون حضور و جانبازی شبانه روزی آتش نشانان جسور و متعهد خود می باشد.

 

از این رو، بر خود وظیفه می دانیم، این روز ویژه را صمیمانه به آتش نشانان دریا دل دارالمصلین شیروان تبریک گفته و بر همت و جانفشانی خالصانه این عزیزان، ادای احترام می نماییم و تندرستی و سرافرازی همواره برایشان از خداوند بزرگ خواستار می باشیم.

 

جعفر بورنگ                                                        احمد عاقل

 

              شهردار شیروان                                       رییس شورای اسلامی شهر شیروان