ساعت:

2:52 ب.ظ

تاریخ:

9 فروردین 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان؛ آتش نشان در اوج عزت و رشد انسانی توأم با آموزه های دینی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ جعفر بورنگ”شهردار شیروان” طی پیامی هفتم مهرماه”روز آتش نشانی و ایمنی” را به کارکنان واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان و خانواده آنان تبریک گفت.

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” از عرض تبریک شهردار شیروان به کارکنان واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان و خانواده این قهرمانان، به شرح پیام سخن گفت:

 

 

متن پیام جعفر بورنگ”شهردار شیروان” به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی:

 

بسمه تعالی

 

رسول مکرم اسلام(ص): کسی که دسته ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود.

 

هفتم مهر در هر سال به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است. آتش نشانان در جامعه قهرمانان گمنامی هستند که شغل شریف آنان در برگیرنده خدمت صادقانه و جهاد خالصانه می باشد و این اوج عزت و رشد ارزش های انسانی توأم با آموزه های دینی است. روز آتش نشان، روز تجليل از ايثارگري هاي انسان هاي پاك طینتی است كه امنيت و رفاه همنوعان خود را بر سلامت و آسايش خويش مقدم دانسته و همواره همچون فرشتگانِ نجات به ياري حادثه ديدگان مي شتابند و اینان ترويج گران فرهنگ ايمني و پيشگيري از حوادث و سوانح در سطح كشور می باشند.

 

بدون شک این فرشتگان نجاتی که ملبس به لباس شرافتمند آتش نشانی در جامعه ظهور و بروز دارند؛ یادآور اخلاص، از خود گذشتگی و ایثار دلاور مردانی هستند که بدون تکیه بر توقعات و گرایش های مادی، برای کسب رضای خداوند سبحان و نجات جان انسانها از هستی و سلامت خویش می گذرند، تا همنوعان آنها از گزند حوادث مصون و ایمن باشند.

 

بر همین اساس به مناسبت فرارسیدن روز هفتم مهر ماه، روز آتش نشانی و ایمنی فرصت را مغتنم شمرده و در کمال امتنان و به منظور قدردانی از زحمات شما همکاران ارجمند که جان خود را در طبق اخلاص گذارده اید تا به دیگران زندگی دوباره بخشید؛ این روز را به همه آتش نشانان زحمتکش تبريك عرض نموده و از خداوند سبحان برای همه ناجیان بی ادعا و پر مهر، آرزوی سلامتی و تندرستی، مسئلت می نمایم. همه ما، همیشه و در همه حال؛ کوشش ها، استقامت ها، بزرگی ها و از خودگذشتگی های این شريف مردان که همچون فرشته ای برای نجات هموطنان خويش می شتابند را درک می نماییم و ستایشگر زحمات این نیک سرشتان هستیم و از اینکه عزیزان شاغل در آن مجموعه مشمول حدیث نبوی(ص) هستند، خشنود بوده و بر خود می بالم.                                                        

                                                                                                                        جعفر بورنگ

                                                                                                                 شهردار شیروان