ساعت:

2:24 ب.ظ

تاریخ:

4 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

اکبرپور: نگاه مشترک بسیج و شهرداری در صیانت از حریم امنیت عمومی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان و اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان: مهم ترین هدف از نشست شهردار شیروان،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شیروان ، مدیر بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه شیروان و رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان و سایر ارکان مدیریت شهری شیروان، فراهم سازی زمینه مناسب، جهت عمل به تکالیفی است که در دستورالعمل صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و قانون شهرداری ها، برای مجموعه شهرداری تعیین شده است.

 

 

سیداحمد اکبرپور”رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان” بیان داشت؛ در جلسه شانزدهم تیر 94 که با حضور شهردار شیروان و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شیروان و مدیر بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه شیروان و سایر مدعوین در شهرداری شیروان برگزار شد؛ در اولین گام بحث حفاظت از پارک ها و بوستان های عمومی شهر شیروان طرح و بر صیانت بیشتر از حقوق شهروندی با اولویت حفظ حقوق نسوان، کودکان، نوجوانان و جوانان تأکید گردید.

 

 

اکبرپور افزود: بحث آموزش حقوق شهروندی به اشخاص هدف در اولویت تکالیف بوده، با این توضیح که همه باید بدانند، تکلیف هر یک از شهروندان در قبال یکدیگر چه بوده و شهروندان بدانند که به عنوان فردی که در این شهر زندگی می کنند؛ دارای چه حق و حقوقی هستند.

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” نیز ضمن قدردانی از فرماندهی نیروی مقاومت بسیج سپاه شیروان، مدیر بسیج سازندگی و جمع حاضر در جلسه گفت: تلاش داریم تا با توجه به رویکرد مشترک بسیج و شهرداری؛ بتوانیم زمینه های آموزش حقوق شهروندی و آشنایی مردم با فرهنگ اصیل اسلامی را گسترش دهیم و یکی از ضرورت ها در این زمینه؛ همکاری تمامی دستگاههای اجرایی و فرهنگی و اجتماعی است و همه باید در این مسیر همراه شوند.

 

 

مدیر بسیج سازندگی نیروی مقاومت بسیج سپاه شیروان هم در این نشست اظهار نمود: خداوند برای آنکه قوانین مورد باور مردم باشد در عمق جان انسان ها که فطرت است مقدمات این باور را گذاشته است و برای پیشگیری از رفتارهای ناهنجار؛ باید فطرت را در مردم زنده نگه داشت. پس باید تلاش شود تا حالات معنوی در جامعه احیا شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه؛ شرایط اجتماعی بر جوانان تاثیرگذار است، ادامه داد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز به صورت باور عمومی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، تا نتیجه بخش باشد و بسیج سازندگی آمادگی دارد در یک گام در مقوله حفاظت از بوستان های عمومی شهر شیروان با شهرداری همکاری نماید.

گفتنی است در این نشست صمیمی-اداری به پاس خدمات ارزنده ی شهردار شیروان لوح تقدیر توسط فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شیروان به جعفر بورنگ تقدیم شد.