ساعت:

8:45 ق.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

روابط عمومی: روز قدس؛ لیلة‌القدر تاریخ اسلام و نماد تلاش تا مطلع‌الفجر نجات ملت فلسطین

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان و اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان: امید مستضعفان جهان، حضرت امام‌خمینی(ره)، جملاتی همچون: روز قدس”روز نفرت از تمامی مظاهر صهیونیسم”،  روز قدس”نمایش اقتدار و عظمت اسلام و مسلمین”، روز قدس”نماد آگاهی و بیداری عالمیان”، روز قدس”روز وحدت و حضور” و امثال آن را به منظور اعتلای این آرمان بزرگ بیان فرموده‌اند.

 

 عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان و اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان” با بیان اینکه رییس و اعضای شورای اسلامی شهر شیروان؛ شهردار شیروان؛ رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان، همگی و یک صدا از شهروندان شریف  دارالمصلین شیروان دعوت نموده اند تا در لبیک به ندای معمار کبیر انقلاب ، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله العظمی الإمام خامنه ای(مدظله العالی)، روز جمعه، در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس، همچون سنوات گذشته پرشور و صلابت شرکت نموده و ندای مظلومیت خانواده های داغدار فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همدلی مسلمانان را به رخ جهانیان بکشند، از پیام مشترک محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” و جعفر بورنگ”شهردار شیروان” به شرح ذیل خبر داد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی قدس از جمله یادگاران بنیانگذار راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی(ره) و یادآور تکلیف اسلامی و انسانی همه مسلمانان آزاده در سراسر جهان است، تا با شرکت در این روز مهم؛ انزجار خود را از رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان جنایتکارش اعلام کنند و اکنون چندین دهه است مردم و مستضعفان جهان با فریاد«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، نفرت خود را بر سراستکبار جهانی و صهونیسم غاصب سر می دهند .

هر چند سال هاست از این فرمان تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی می گذرد، شاهدیم که حاکمان مزدوری که بر اریکه‏های زر و زور خویش تکیه زده بودند یک به یک در حال نابودی هستند و با عاقبت شوم خود دست و پنجه نرم می‏کنند ،اما در این میان سربلندی و پیروزی نصیب مردمان مقاوم فلسطین، ملت غیور ایران و آحاد مسلمانان جهان اسلام شده است که در برابر اشغالگران تنها راه آزادی را وحدت و همدلی میدانندو با پایداری ، صبر و مقاومت این رژیم را یک گام دیگر به نابودی نزدیک کرده اند. ملت همیشه در صحنه ایران همواره با لبیک گفتن به معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، در روز جهانی قدس به مقابله با رژیم اشغالگر قدس برمی خیزند و به کشورهای حامی رژیم غاصب تا دندان مسلح ثابت خواهند کرد که به فرموده امام راحل(ره)،  قدس همچنان مسأله اصلی جهان اسلام است.

اینجانبان نیز با گرامیداشت این مناسبت بزرگ اسلامی و جهانی ، مردم همیشه در صحنه دارالمصلین شیروان را به حضور مجدد پُرشور و دشمن شکن  در راهپیمایی روز قدس دعوت نموده، باشد که این حماسه بزرگ، نابودی هر چه زودتر رژیم منحوس صیهونیستی ، این غده چرکین و سرطانی را در پی داشته باشد.” ان شاء الله . «و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون».

جعفربورنگ                                             محمّد محمّدزاده قانعی

          شهردار شیروان                                   رییس شورای اسلامی شهر شیروان

 

سیداحمد اکبرپور”رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان” نیز؛  روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبار ستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت‌دوست، روزِ گره خوردن بازوانِ توانای امت اسلامی و روزِ ستیز همیشگی با صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر است. روز قدس، روز کنار گذاشتن سلیقه‌ها و پیوستن قطره‌ها به اقیانوس جاری انسان‌هاست. روز قدس، روز بازتابِ خشمِ خروشانِ توده‌های ستم دیده و طوفانی شدن غیرت‌های مقدس مردمی است که نفرت خویش را علیه اسرائیل غاصب با شعارهایشان ابراز می‌کنند.

 

 

وی افزود: امام امت(ره) درباره چگونگی گرامی‌داشت روز قدس می‌فرمایند: «روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند و عمل می‌کنند به آنچه باید بکنند و منافقین ـ آنهایی که با ابرقدرت‌ها در زیر پرده، آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی ـ در این روز بی‌تفاوت هستند… . باید همان‌طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جرثومه‌های فساد را به زباله دان‌ها بریزند».

 

 

هما کلالیان مقدم” رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیروان” هم با اشاره به فرازی از بیانات همیشه ارزشمند مقام عظمامی ولایت و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که در تاکید بر ضرورت مبارزه با اسرائیل می‌فرمایند:«هر یک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانی است که امام راحل عظیم‌الشأن فرمودند:«اسرائیل بایستی محو بشود…». بحث، بحث یهودی ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است»، از همه آحاد مردم دارالمصلین شیروان خواست تا همچون سال های قبل، باشکوه و عظمتی دوچندان در راهپیمای استکبارستیز روز جهانی قدس شرکت نمایند.

 

 

 

گفتنی است: ارکان مدیریت شهری شیروان هم همگام با ملت شریف شیروان و با تأسی از فرمایش حضرت آیت الله العظمی الإمام خامنه ای(مدظله العالی)”رهبر فرزانه انقلاب” که فرموده اند:«اکنون، جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل عظیم ما روز قدس نامیده شده، در پیش روی ماست. [باید] روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلة‌القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع‌الفجر نجات ملت‌های مسلمان و مخصوصا ملت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.»، در راهپیمای با شرکت فعال در این حرکت عظیم الهی و مردمی در روز قدس علاوه بر اجابت دعوت آن پیر فرزانه(ره) و خشنودسازی روح بلندش و در پی منویات معظم له(مقام معظم رهبری(دامت حفاظاته))، حمایت خویش را در حقّ این مردم مظلوم و ستمدیده به جهانیان اعلام خواهند نمود.