ساعت:

9:10 ق.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

جعفر بورنگ: بازی برای کودکان؛ عین زندگی است .// تجهیز پارک ها به وسایل بازی ایمن

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ در پی استاندارد و ایمن سازی محوطه های بازی کودکان در پارک های شیروان، به مناسبت روز جهانی کودک، نصب وسایل بازی پلی اتیلن بیشتری در پارک ها صورت پذیرفت.

 

 


 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان “، با ذکر اینکه بازی بخشی مهم از زندگی کودکان را تشکیل می‌دهد . آن‌ها از طریق بازی سرگرم می‌شوند ، یاد می‌گیرند ، رشد می‌کنند ، رفتارهای جدید می‌آموزند و فرصت شناخت دنیای پیرامونشان را کسب می‌کنند و بازی، هم‌چنین مهم‌ترین راه برای بیان احساسات و عواطف کودکان است؛ گفت: به دلیل اینکه وسایل بازی آهنی پس از گذشت چند سال و استفاده مداوم از آن برای سلامت کودکان مخاطره آمیز محسوب می شود، سری جدید وسایل بازی پلی اتیلن کودکان در بوستان های شهر شیروان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت و کف پوش های ایمن هم نصب شد و در این راستا و من باب توسعه وسایل ایمن بازی کودکان و به مناسبت روز جهانی کودک، نصب وسایل پلی اتیلن را توسعه دادیم و این امر را به مرور در تمامی پارک ها در دستور کار داریم.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهردار شیروان گفت: تجربه بازي با وسايل مناسب، به کودکان کمک مي کند تا توانايي آنها درمساله ي همگرا افزايش يابد و براي دستيابي به تنها راه حل درست، از اطلاعات به صورت کارآمدي استفاده کنند.برای پرورش مهارت‌ها و توانایی‌های گوناگون کودکان و انتخاب نوع بازی‌های مورد نیاز آنان باید به ویژگی‌های رشد آن‌ها توجه کرد. بدیهی است که با شناخت این خصوصیات می‌توان بازی‌هایی برای کودکان طراحی کرد تا تاثیر بیش‌تری بر تقویت جسم و ذهن آن‌ها داشته باشد .

وی ادامه داد: کودکان، طناب‌بازی، سرسره بازی، تاب‌ بازی، بازی با الاکلنگ، بالا رفتن از نردبان طنابی و … را با تسلط و مهارت بیش‌تری انجام می‌دهند از اکتشافات و یافتن رازهای طبیعت بسیار لذت می‌برند و دوست دارند آزمایش‌های ساده‌ی اجسام را انجام دهند از موسیقی و نواختن آهنگ‌های ساده‌ی کودکانه لذت می‌برند. توانایی یادگیری کودک خردسال و پیش دبستانی بیش‌تر و سریع‌تر از سال‌های دیگر زندگی اوست. اگر بتوان محیطی سرشار از سرگرمی‌های متنوع و محرک‌های لازم برای کودک فراهم کرد، می‌توان او را با موضوع‌های جالبی نیز آشنا ساخت. در این خصوص نقش والدین و مربیان کودک در ایجاد فرصت‌های یادگیری انگیزه، راهنمایی و هدایت کودک برای فراگیری مهارت‌های جدید و انجام بازی‌های خلاق بسیار مهم و اساسی است .