ساعت:

3:41 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

حیدر حیدری: فضای سبز، مؤثر در افزایش سطح امید در جامعه

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ یک پارک زیبا و یا فضای سبز میدان ها و معابر، مردم را تشویق به پیاده روی می کند و همچنین به صنعت توریسم رونق می بخشد. در واقع ساختن فضاهای سبز در شهر حس جامعه گرایی و داشتن زندگی مسالمت آمیز را در جامعه بالا می برد.

 

 

 حیدر حیدری”معاون خدمات شهری شهرداری شیروان” با اشاره به این که با استفاده از فضاهای آزاد شهری، پارک ها و فضای سبز ساخته می شود، چهره شهر را بسیار شاداب و جذاب می کند و سطح امید را در جامعه شهرنشینی افزایش می دهد؛ گفت: فضاهای سبز در وهله نخست به فضاهای سبز و سطوح سبز و در مرحله بعد به شهری و غیرشهری تقسیم می شوند.

 

 

وی ادامه داد: فضاهای سبز عمومی واجد بازدهی اجتماعی می باشد و برای عموم مردم برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح قابل استفاده است و معمولاً پارک نامیده می شود. در واقع فضای سبز عمومی(اجتماعی) شامل فضاهای سبز عمومی مجهز به خدمات و تسهیلات می گردد. فضاهای سبز نیمه عمومی دارای بازدهی اکولوژیکی هستند، اما تعداد استفاده‌کنندگان آنها محدود است. محوطه‌های باز ادارات، پادگان ها و بیمارستان ها، نمونه‌هایی از این فضا می‌باشند. فضاهای سبز خیابانی، درختکاری حد فاصل مسیرهای پیاده‌رو و سواره‌رو و همچنین فضاهای میادین و یا زمینهای پیرامون بزرگراه ها و خیابان ها را شامل می شود.

 

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان یادآور شد: واحد خدمات شهری در بخش فضای سبز در همتی جهادی بر آن است تا با آیتم: 1) استقاده بجا از فضاي سبز شهر . 2) كمك گرفتن از رنگ ها در موقعيتهاي مختلف، از نظر فضاسازی شهری، دیداری و زیباسازی منظر شهری، در هر فصل، فضای سبز مطمح نظر را در شهر شیروان به موقع ایجاد نماید.

 

 

روایت عکس از اقدامات واحد خدمات شهری در بخش فضای سبز: