ساعت:

7:04 ب.ظ

تاریخ:

10 فروردین 1403

شهرداری شیروان

حیدر حیدری: مردم به نظافت شهر کمک کنند//تعامل مردم، دلگرمي پاک بان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ «نارنجي پوشان» کارگراني صديق و زحمت کشی هستند که اگر حتی یک روز، حضورشان کمرنگ گردد، آلودگی کوچه ها و محله ها و بوي بد پسماند ها، همه را مستأصل و چهره شهر و حتي محله را دگرگون مي کند. تلاش پاک بان های شهر، بر شهروندان پوشيده نيست.

 

 

 

حیدر حیدری”معاون خدمات شهری شهرداری شیروان” بیان داشت: در همه ساعتی که ما در گرمای تابستان، در منزل و محل کار خود از وزیدن باد سرد کولر بهره می بریم و یا در سرمای زمستان در محیطی راحت از گرمای بخاری استفاده می نماییم و یا در نوروز باستانی با خانواده خویش در دید و بازدید هستیم و بسیار زمان های دیگر که ما مصرف می کنیم و پسماند خود را خارج از منزل و … قرار می دهیم؛ تنها پاک بان های صدیق و زحمتکش هستند که بدون هیچ منتی سوز سرما و داغ گرما و در کنار خانواده نبودن را حس می کنند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان ادامه داد: برخي از ما با پرت کردن پسماند به کنار خيابان و جدول ها، ساعتي بعد از نظافت بامدادي شهر، دوباره خيابان ها را کثيف مي نماییم و به گمان مان، پاک بان ها یا به نوعی شهرداری یا شرکت های خدمات رسان، بايد لحظه به لحظه بدون هيچ استراحتي، تنها پسماندهاي ريخته شده مردم را جمع آوري نمایند.

 

وی افزود: آیات و روایات اسلامی و مذهبی بهترین روش تشویق و راهنمائی مردم  و خانواده ها به سمت اجرای سبک و سیاق زندگی اسلامی می باشد.

 

حیدری با اشاره به اینکه در زندگی اسلامی، حق و تکلیف در کنار یکدیگر قرار دارند و این دو مقوله از یکدیگر قابل تفکیک و جدا شدنی نیستند، ادامه داد: اگر مردم از شهرداری مطالبات به حق خود را دارند و شهرداری مکلف به ارائه خدمات مورد نیاز برای پاکیزگی و نظافت سطح شهر می باشد، مردم هم متقابلاً موظف هستند در امور شهری با شهرداری همکاری داشته باشند و شهر و شهرداری را از خود دانسته و نسبت به نظافت سطح شهر احساس مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: بدنه شهرداری جزء ای از مردم محسوب می شود. بین مردم و شهرداری جدائی وجود ندارد، متاسفانه مردم برخی از شهرها بر این تصور هستند که شهرداری ارگانی است که از بدنه مردم جداست، ولی این تصور کاملاً اشتباه است و باید در افکار عمومی اصلاح شود.

 

 

حیدر حیدری از مردم خواست در نظافت محیط پیرامون خود بیشتر تلاش نمایند و پاک بان ها را پدران و فرزندان خود بدانند. مردم به نظافت شهر کمک کنند، چون تعامل مردم، باعث دلگرمي پاک بان می شود