ساعت:

10:24 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شیروان تاکید کرد:لزوم آسیب‌شناسی مشکلات حوزه زنان در شیروان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: هما کلالیان در نشست با خبرنگاران با قدردانی از حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم روزه‌دار و همیشه در صحنه شیروان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هم‌پا با ملت ایران حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

 


 

وی اضافه کرد: مردم این شهرستان با حضور پرشور خود یکبار دیگر حمایتشان را از ملت مظلوم فلسطین به جهانیان نشان دادند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیروان در بخش دیگری با اشاره به صنعت فرش و لزوم نوآوری در آن اضافه کرد: با توجه به عزم ملی برای برطرف کردن مشکل قالی و فرش، دولت و مرکز ملی فرش ایران باید با به‌کارگیری طرح‌های نو و خلاقانه در این راستا گام بردارند.

این کارآفرین با اشاره به اینکه اقدام‌های سنتی نجات دهنده فرش دستباف نخواهد بود، افزود: برای ورود و حضور در بازارهای جهانی در شرایط جدید باید ضمن برنامه‌ریزی و مدیریت در این صنعت نوآوری ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به رتبه‌های برتر در بازارهای جهانی کمک و همفکری دولت و بخش خصوصی ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شیروان یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی را بسترسازی اشتغال برای کارآفرینان و مهارت‌آموزی برای بانوان دانست و ادامه داد: هم‌اکنون در شیروان 6 هزار بافنده فرش و قالی سرگردان هستند و هنوز هیچ مرجعی آنان را ساماندهی نکرده است.

کلالیان تصریح کرد: صنایع دستی و سوزنی و فرش شیروان در کشور حرف اول را می‌زند، اما به خاطر نبود حمایت‌های مسئولان و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی رو به نابودی می‌رود.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که این سنت‌های محلی را احیاء کنیم؛ اگر صنعت کیف و کفش چرمی در شیروان احیاء شود می‌تواند زمینه حضور پررنگ گردشگر را در این شهرستان فراهم کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیروان گفت: مسئولان باید موانع موجود بر سر راه توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان را از میان برداشته و در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

وی یادآور شد: ظرفیت شیروان برای ایجاد اشتغال زنان بالاست و نیاز داریم تا این ظرفیت‌ها برای زنان که نیمی از جمعیت شهرستان 170 هزار نفری شیروان را تشکیل می‌دهند، شناسایی شود.

کلالیان با اشاره به کمرنگی اخبار زنان در رسانه‌ها خاطرنشان کرد: لازم است رویدادها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی زنان شیروان بیش از پیش در رسانه‌ها منعکس شود.