ساعت:

4:09 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

محمّدزاده قانعی: اعتلای روح شهر؛ رسالت اداره فرهنگي و اجتماعی شهرداری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: اگر قرار است شهرها با ما صحبت كنند، از طريق حوزه فرهنگي صحبت مي كنند. شهرداري بايد منشأ تحولات فرهنگي و اجتماعي در شهر باشد. رسالت اداره اجتماعي و فرهنگي شهرداری؛ اعتلاي روح شهر است.

 

محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” در نشست بررسی عملکرد اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان و تدوین برنامه های پیش روی با محوریت عیدسعید فطر؛ اظهار نمود: اسوه ي ما مدينه النبي است و در اين مدينه آنچه حاكم است قانون و مقررات و اسلام است دين اسلام به عنوان دين كامل در زمان پيامبر بر تمام مولفه ها حاكم بوده است . ما هم در حوزه فرهنگ بايد به اين الگو توجه كنيم.

 

 

محمّدزاده قانعی در این محفل بیان داشت: بعد از سیر مراحل خدمات دهی شهرداری ها در حوزه خدمات، عمران، مباحث اجتماعی همچون حاشیه نشینی، تکدی گری و آسیب های اجتماعی، چندی است که احساس شد، بايد رويه هاي تكراري عوض شود. امروز نگاه اين است كه هدف فرهنگي تعريف شده برای این نهاد عمومی اجرایی شود و براي آن پيوست عمراني نوشته شود، چرا که در واقع شهر براي انسان هاست و نه انسان ها براي شهر.

 

 

رییس شورای اسلامی شهر شیروان که خود فعال مذهبی فرهنگی است، ادامه داد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی خدماتي که تا ديروز به دنبال بازوي قوي بو، امروز و در پی تبدیل به یک نهاد عمومی با اهداف فرهنگی اجتماعی، به دنبال فكرهاي قوي مي گردد و انديشه قوي مي خواهد. اکنون با تشکیل اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان و تخصیص نیروی های جوان، فعال در عرصه فرهنگی؛ امیدواریم اهداف این اداره به صورت ملموس و عینی برای مردم و شهر متبلور گردد.

 

 

گفتنی است در این جلسه؛ سیداحمد اکبرپور”رییس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان” به ارائه گزارش عملکرد این اداره از بدو تشکیل تاکنون پرداخت و با بیان گزیده ای از اهداف پیش روی خود و همکارانش در راستای رسالت اداره، ابراز امیدواری نمود که تا چندی دیگر؛ مردم و شهر اقدامات را لمس خواهند نمود و از صاحبان علم و اندیشه خواست، با شهرداری در امور فرهنگی اجتماعی هم مشارکت و تبادل نظر نمایند.