ساعت:

8:23 ق.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

رییس شورا و شهردار: حجاب و عفاف؛ آسمانی ترین راه به مدینه فاضله است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان و اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان: ما به شرافت پایبندیم، در مقابل حیا زانو می‌زنیم، با نجابت راه می‌آییم و در قبال عفت، تمکین می‌کنیم. ما معتقدیم که خدا هست، معاد و قیامت هست. ما حیا می‌کنیم از حضور ولی نعمتمان.

 

 

محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” و جعفر بورنگ”شهردار شیروان” طی پیام مشترکی به مناسبت بیستم و یکم تیرماه 1394 شمسی”روز حجاب و عفاف” را گرامی داشته و بیان نمودند: بدون ترديد پوشش اسلامي و اخلاق پسند براي زنان و مردان، از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات و روایات متعددي از قرآن و در کلام اهل بیت عصمت و طهارت(ص/ع) بر اين مطلب دلالت دارند.

 

 

آنان در این پیام تلفنی ادامه دادند: حجاب محدوديت ساز نيست؛ بلکه ايجاد مصونيت مي کند. البته بايد ذکر کرد که حجاب فقط براي زنان نيست و براي مردان نيز ضروري به نظر مي رسد. حجاب و عفاف در اسلام به معناي پرده نشيني نيست، بلکه به معناي پوششي معقول براي جلوگيري از فساد، و حفظ کرامت زن و مرد است.

 

 

گفتنی است: در باب لزوم و اهمیت حجاب و عفاف برای زن بیان شده: «نحن حجج الله علي خلقه و فاطمه حجه علينا». يعني ما دوازده امام حجت براي مردم هستيم و زهرا(س) حجت براي ما است. درك كردن معناي اين گونه روايات سخت است، اين گونه روايات حيران كننده است و انسان با غور در اين مطالب پي به جهل خود مي‌برد. قرآن كريم مي‌فرمايد: «لئن شكرتم لأزيدنّكم و لئن كفرتم إنّ عذابي لشديد». اگر حضرت صديقه طاهره سرمشق جامعه باشد، جامعه رو به تزايد و ترقي خواهد بود و اما اگر زهرا سرمشق زندگي مردم نشد، در دنيا و آخرت عذابي دردناك در انتظار آنان خواهد بود.