ساعت:

6:07 ب.ظ

تاریخ:

31 فروردین 1403

شهرداری شیروان

حیدر حیدری: زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی تبلیغات؛ رویکرد دیگر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: رویکرد دیگری از معاونت خدمات شهری شهرداری شیروان بر زیباسازی مبلمان شهری و زیباسازی منظر بصری شهر در دستور کار قرار گرفت و تبلیغات محیطی ساماندهی می شود.

 

 

 

حیدر حیدری”معاون خدمات شهری شهرداری شیروان” در جلسه یوم یک شنبه مورخ بیست و یکم تیرماه 94؛ بیان داشت: سياست گذاري و نظارت بر ساماندهي كليه فعاليت هاي تبليغات محيطي بر عهده شهرداري است و بنابراین نصب هرگونه، پلاكارد، داربست، تابلوهاي تبليغاتي، استند، بيلبورد و تابلوهاي معرف كاربري مربوط به اشخاص حقيقي يا حقوقي و هم ديوارنويسی، پوسترهاي كاغذي، برچسب و بايد با مجوز شهرداري نصب گردد. در غيراينصورت؛ به استناد بند 27 ماده 55 و نیز ماده 92 قانون شهرداری ها و بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته، رأساً توسط شهرداري جمع آوري و يا امحاء و عندالزوم متخلفين به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.

 

 

وی افزود: سطح دیوارهای مالکیتی هر شخص اعم از حقیقی، حقوقی و دولتی که مشرف به معابر و میادین باشد، متعلق به شهرداری است و در مواردی که این سطوح از نظر زیبای و پاکی منافی مبلمان شهری باشد، این نهاد؛ اقدام به دیوارنگاره به تشخیص خود خواهد نمود.

 

حیدری یادآور گردید: ما مخالف فعاليت ‌اقتصادي و تبليغات شهري نيستيم. اما هر اقدامي بايد در چهارچوب قانون صورت گيرد و متأسفانه تبليغات نامتعارف، ديوارنويسي و برچسب هاي تبليغاتي بدون مجوز، چهره شهر را مخدوش كرده است و در این راستا؛ با تمام كساني كه اقدام به تبليغات غير مجاز و ديوارنويسي در سطح شهر مي نمايند، برخورد قانوني بعمل خواهد آمد و هيچ فرد يا گروهي اجازه انجام تبليغات به شكل ديوارنويسي را بدون داشتن مجوزهاي لازم، ندارد.

 

معاون خدمات شهری شیروان از شركت ها و مؤسسات مي توانند از ظرفيت هاي ايجاد شده در سطح شهر در قالب استند، بيلبورد و واتر بند و …، البته با اخذ مجوز قبلی از شهرداری، جهت تبليغات خود استفاده نمايند.