ساعت:

6:55 ب.ظ

تاریخ:

10 فروردین 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: ارتقای فرهنگ شهرنشینی؛ مهم ترين لازمه توسعه پایدار شهری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ توسعه، تقویت نقش و بهره وری منابع انسانی، افزایش بازدهی اقتصادی سیستم های حمل و نقل عمومی و ایمنی عبور و مرور شهری، افزایش سطح قانون‌گرایی و مقررات پذیری همراه با ارتقای فرهنگ شهرنشینی از مهمترين لازمه های عمران و توسعه پایدار شهری است.

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” اظهار داشت: اصلاح و ارتقای ساختار تشکیلات شهرداری، توسعه و تقویت نقش و بهره وری منابع انسانی، افزایش بازدهی اقتصادی سیستم های حمل و نقل عمومی و ایمنی عبور و مرور شهری، افزایش سطح قانون‌گرایی و مقررات پذیری همراه با ارتقای فرهنگ شهرنشینی از مهمترين لازمه های عمران و توسعه پایدار شهری است.

سکاندار مدیریت شهری شیروان؛ مهمترین وظیفه بخش عمران شهری را اداره امور شهر در قالب بهبود روابط مدیریت شهری با مردم و استفاده بهینه از قابلیت ها و ظرفیت‌های موجود با بهره گیری مناسب از امکانات مالی، منابع و نیروی انسانی  دانست و عنوان نمود: حرکت در این مسیر، بی تردید منجر به ارتقای سطح خدمت رسانی و دستیابی به بالاترین بهره وری در فعالیت ها خواهد شد.

 

وي تصریح کرد: هدف آرمانی در عمران شهری، برخورداری جامعه از سلامت، امنیت، رفاه و بهره مندی از محیط زیست سالم همراه با توسعه متوازن و پایدار براساس نگاه آمایشی در مناطق و نواحی شهری شیروان است.

 

بورنگ یکی دیگر از زیرساخت های موردنیاز برای توسعه شهری را تعمیق و گسترش مشارکت عمومی مردم در اداره امور شهر برشمرد و با اشاره به اهمیت و حساسیت نقش روابط عمومی  به عنوان حلقه اتصال مجموعه با مردم، افزود: روابط عمومی شهرداری باید با فراهم آوردن بستری مطلوب برای تعامل و ارتباط مدیریت شهری با شهروندان، ایجاد نظامی پاسخگو و شفاف به آنان و همچنین تلاش برای استفاده از خردجمعی در اداره امور دارالمصلین شیروان، در جهت تحقق این مهم، ایفای نقش کند.

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری شیروان یادآور شد؛ هر چه در زمینه فرهنگ کار کنیم، کم است و شهرداری ها باید از یک نهاد صرفاً خدماتی و عمرانی خارج و با توجه به ارتباط مستقیم این ارگان با مردم، پرداختن به امور فرهنگی توسط شهرداری هم باید به اندازه سایر وظایف باشد و باید در راستای تعظیم شعائر اسلامی، ترویج نمازخوانی، مباحث عفاف و حجاب برای شهروندان و فرزندان شهر اقدام نماییم.

 

جانشین پایگاه مقاومت بسیج اداری حبیب بن مظاهر شهرداری شیروان؛ عملکرد جهادی مدیران و پرسنل شهرداری شیروان را در استمرار حرکت بسیجی وار آنان برشمرد و اقدامات حوزه های فرهنگی، روابط عمومی، خدمات شهری، مدیریت پسماند، عمران و حمل و نقل را خوب توصیف نمود و از همه پرسنل و نیز پیمانکاران شهرداری شیروان قدردانی کرد.

 

جعفر بورنگ عملکرد شهرداری را در هفت ماهه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در همه زمینه ها قابل توجه دانست و یادآور گردید: همه شهرداران بنا به موقعیت زمان و حسب جذب اعتبارات خوب کار نموده اند و بی شک؛ موفقیت هر مدیری، مرهون تلاش پرسنل خدوم آن مجموعه است، دوران خدمتی هفت ماه اول سال 1393 به تصدی بنده هم، پس از لطف خدا، حمایت اعضای شورای اسلامی شهر شیروان، نتیجه خرد جمعی معاونین، مدیران و تلاش های بی منت پرسنل ستادی و هم رویکرد خوب و خدمتی پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری شیروان است.

 

شهردار شیروان از پیشبرد امور اداری به سوی شهرداری الکترونیک هم خبر داد و به کاهش بروکراسی در شهرداری شیروان اشاره داشت و بیان داشت: حوزه اداری و شهرسازی و مالی و درآمد هم در راستای اهداف دولت الکترونیک گام برمی دارد و برون سپاری برخی دیگر از وظایف نیز با اجازه حاصله از قانون برای کاهش تصدی گری دولت و هم دسترسی آسان مردم به خدمات شهرداری در دستور کار قرار دارد.