ساعت:

5:16 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: انسان؛ محور اصلی توسعه پایدار، موظف به فراهم آوردن محیط زیست سالم

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: فلسفه مشارکت و مشاوره از دیرباز در بین ملت ها مورد توجه قرار گرفته و امروزه، مشارکت در امور جمعی و عضویت در بین مجموعه ها، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. به طوری که کلیه فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جدا از یک مجموعه، کار بسیار مشکلی به نظر می آید.

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” ضمن یادآوری آیه 61، سوره هود، قرآن کریم که می فرماید: «هُوَ ﺃﻧﺸَﺄکُم مِنَ اﻷرضِ وَ اﺳﺘَﻌﻤَﺮَکُم فیها»(خداوند شما را از زمین پدید آورد و شما را برای آبادانی زمین برگماشت.بیان داشت: انسان به‌ عنوان محور اصلی توسعه پایدار، موظف است حق بهره‌مندی از محیط زیست سالم را هم برای نسل حاضر و هم برای نسل‌های آینده فراهم آورد. اِعمال نگرش جامع توسعه پایدار به ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست‌محیطی در ساخت‌ و‌ سازهای شهری سبب خواهد شد، از این پس توﺳﻌه بدون پایداری و پایداریِ بدون توسعه وجود نداشته باشد.

 

 

شهردار شیروان ادامه داد: تجربه حدود یک سال اخیر مدیریت شهری، نشان داد که حتی با محدودیت های مالی، اما با اتکا به منابع محلی و مردم، می توان کارهای بزرگ را آغاز کرد و برای اداره امور وظیفه ای در حوزه های عمرانی، خدماتی، فضای سبز اقدام نمود و با همین رویکرد و با همدلی و هماهنگی مدیران و کارشناسان و نیروهای ستادی، در کمتر از یک سال اخیر، بیش ازگذشته پروژه های عمرانی در سطح شهر فعال شده و مشکلات زیادی ازجمله مسایل زیست محطیی، ترافیکی و نیز بسیاری از مشکلات مردمی در شهر رو به حل می باشد.

 

 

 

بورنگ خاطر نشان کرد: من آینده شهر را در حوزه های فرهنگی، عمرانی و خدماتی(فضای سبز و …) روشن و امیدوارکننده می ببینم، به شرطی که از ظرفیت و پتانسیل های آن به نحو شایسته در راستای توسعه شهر استفاده شود و این همکاری خوب در مجموعه مدیریت شهری شیروان دیده شده و استمرار آن را می طلبد تا در کوتاه مدت، پروژه های در دست اقدام، به اتمام برسد و طرح هایی را برای آینده مصوب نماییم و هم زیرساخت های توسعه را فراهم آوریم.