ساعت:

8:28 ب.ظ

تاریخ:

31 فروردین 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان:تمرکز زدایی اساس توسعه شهر است

شهردار شیروان گفت: تمرکز زدایی اساس توسعه شهر است و در این راستا عزم جدی داریم تا تمامی شهروندان بصورت یکسان از خدمات شهری برخوردار شوند.

جعفربورنگ افزود: ارائه امکانات و خدمات یکسان به شهروندان ساکن در مناطق مختلف و حاشیه ای شهرو تمامی حوزه های شهرداری اعم از عمرانی، خدمات، ترافیک، اجتماعی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد و راهکارهای لازم نیز جهت رفع مشکلات آنان در نظر گرفته می شود.

وی گفت: شیروان ظرفیت و پتانسیل های بسیار خوبی همچون نیروی انسانی و منابع مادی و طبیعی دارد که با کمی برنامه ریزی و مدیریت می توان بیشترین بهره وری و پیشرفت را ایجاد کرد.

وی افزود: در برنامه های آتی بهسازی بافت‌های فرسوده و سکونت های غیر رسمی و همچنین ساماندهی ترافیک و اصلاح مهندسی نقاط حادثه خیز نیز جزء برنامه های اولویت دار قرار خواهد گرفت.

شهردار شیروان عنوان کرد: بسیاری از نقاط محروم شهر از داشتن بوستان و پارک های محله ای محروم هستند و تمام سعی و تلاش ما بر این است تا این فضاها بصورت عادلانه در شهر تقسیم شوند.

بورنگ با بیان اینکه امسال 10 کیلومتر جوی به منظور رفع آبهای سطحی و 10 کیلومتر جدول گذاری در شهر صورت می گیرد افزود: با انجام این پروژه ها بخش عمده ای از مشکل جدول گذاری و جو گذاری شهر حل می شود.


 

 

 

 

 

وی تصریح کرد: حل مشکل آسفالت خیابان ها چند سال اخیر از مهمترین خواسته های مردم بوده است که هم اکنون نیروهای شهرداری در حال لکه گیری خیابان ها با آسفالت و قیر مرغوب هستند.

شهردار شیروان، تهیه و اجرای طرح دوربرگردان در میدان شهدا و میدان امام علی(ع)، تهیه طرح ترافیکی در سه راهی زیارت(بلوارپیروزی)، طرح اجرای پارکبان در خیابان امام خمینی، بلوار امام رضا و آیت ا… کاشانی، اجرایی نمودن احداث پل شهید پارسا با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان و اجرای طرح دفع آبهای سطحی با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان را از اقدامات انجام شده چندماهه اخیر عنوان کرد و گفت: اجرایی نمودن طرح احداث پارک آبی با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان، آماده سازی کوی وحدت و پروژه بسیجیان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان، احداث و تجهیز کتابخانه مرکزی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان و احداث دیوار ساحلی در کمربندی خاتم الانبیا با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان را از دیگر اقدامات و برنامه ها عنوان نمود.

بورنگ همچنین تاسیس سازمان حمل و نقل همگانی شهر شیروان و حومه، پیگیری اخذ مجوز راه اندازی سازمان اتوبوس رانی، اعمال حق نظارت و ساماندهی شرکت های حمل و نقل درون شهری(تاکسی تلفنی ها)، راه اندازی واحد مدیریت پسماند و پیگیری تهیه طرح پارک خطی و تهیه طرح مبلمان شهری را از سایر برنامه های و اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: راه اندازی تلوزیون شهری در چهارراه شهریار با مشارکت بخش خصوصی، الکترونیکی شدن خدمات حمل و نقل درون شهری و اتوبوس واحد، پیگیری نصب تاکسی متر، تجهیز پارک های عمومی به وسایل بازی و ست های ورزشی، مساعدت با اداره زندان در برپایی مکان عرضه صنایع دستی نادمین در پارک شهید فهمیده، تلاش در خودکفایی تولید گل و گیاه و بذرگل، ساماندهی خانه فرهنگ، پیگیری در جهت راه اندازی بوستان ترافیک و تملک اراضی مورد نیاز شهرداری برای بازگشایی پروژه عام المنفعه دفاع مقدس را از دیگر برنامه ها برشمرد.

 

وی با اشاره به فضا سازی بسیار مناسب پارک های شهر بخصوص پارک شهید صیاد شیرازی از شهروندان خواست از این فضای زیبای ساماندهی شده نیز بهترین استفاده را داشته باشند.


شهردار شیروان با بیان اینکه به منظور بهره گیری هرچه بهتر از نظرات و دیدگاه های شهروندان شخصاً سامانه پیام کوتاه و خط 137 شهرداری را رصد می کنم و مشکلات و درخواست ها را به واحد های مربوطه ارجاع می نمایم اظهار کرد: میانگین تماس در این یک ماهه گذشته با شماره 137، بیش از 700 تماس در ماه و بطور میانگین 20 الی 25 تماس در روز بوده است که به دنبال افزایش حجم ارتباطات و همچنین تقاضای شهروندان مبنی برامکان ارتباط مطلوب تر، سامانه پیام کوتاه شهرداری به شماره 5000262009 نیز راه اندازی گردید.