ساعت:

11:14 ق.ظ

تاریخ:

4 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: زیبایی و پاکیزگی؛ جزء انكار ناپذير خواستگاه زيستگاه ها

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: با الهام از آموزه هاي ديني و ملي، زيبائي جزء انكار ناپذير خواستگاه زيستگاه هاي ماست كه بايد براي تداوم حيات دنيوي و اخروي نمود عيني داشته باشد. سرتاسر آموزه هاي دين مبين اسلام و حيات مدنيت ايران و ايراني زيبائي است، دارالمصلین شیروان نیز در زیبای مبلمان شهری باید الگو شود.

 

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” در جلسه مسئولان و کارشناسان واحدهای شهرسازی، فضای سبز و عمران شهری بیان داشت: شهر شیروان به خصوص آن که در مسیر بزرگراه آسیایی و یکی از مداخل ورودی و خروجی زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور می باشد، باید در قالب فعاليت هاي سازمان يافته، برنامه ها و طرح هاي از پيش تعيين شده، پيشرو در امر مهم پاكي و پاكيزگي، زيبا و زيبا بودن مبلمان شهری از هر نظر باشد.

 

 

سکاندار مدیریت شهری تمامی عناصر کالبدی و فیزیکی حاضر در شهر را در زیبائی شهر، نقش آفرین دانست و ادامه داد: همه عناصر به صورت یک سیکل زنده با هم در ارتباط مي باشند. ساختمان های شهر به همراه مشخصات فنی و معماری آن، گذرها و کوچه ها، پارک ها و فضای سبز، پیاده روها و ایستگاه های اتوبوس –  تاکسی، خودروهای عمومی و شخصی و صدها مورد دیگر به همراه سایر کاربری های موجود در شهر از شاخص های مهم و تأثیرگذار در زیبا جلوه دادن شهر می باشند که باید بدان توجه نمود.

 

 

 

بورنگ با اشاره به اینکه شهرداری ها به عنوان یکی از ارکان مهم و تأثیر گذار درمدیریت شهری، نقش مثمرثمر و تعیین کننده ای را می توانند در امر زیباسازی شهر ایفاء نموده، از اصحاب جلسه خواست تا علاوه بر اعمال ضوابط شهرسازی و نظارت بر تحقق مؤلفه های زیباسازی مبلمان شهری، در سایر موارد که به هر نحو بر پاکی و زیبای شهر می افزاید، اقدام نمایند و هم پیشنهادات خود را در این باب ارائه نمایند.