ساعت:

2:28 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار و رییس شورا: روز مبعث؛ روزی که به فرمان خالق یکتا، حرا نور باران شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: روز مبعث؛ این عید خجسته و عظیم الشأن، روزی که به فرمان خالق یکتا، حرا نور باران شد و آخرین فرستاده الهی بر چکاد کوه نور ایستاد. باران «اِقرأ» بر صخره ها و کوه های تفتیده سرزمین وحی باریدن گرفت و نعمت بعثت بر فخر کائنات و گنجینه اسرار خدایی ارزانی شد.

 

 

 

جعفر بورنگشهردار شیروان و هما کلالیان مقدمرییس شورای اسلامی شهر شیروان، طی پیام مشترکی، عید مبعث را تبریک گفتند.

 

متن پیام:

بسم الله الرحمن الرحیم

27 رجب المرجب سالروز طلوع خورشید درخشان بعثت، به بار نشستن باغ رسالت و برانگیخته شدن پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) است.

پیام حاکیست: گل سرسبد بوستان هستی، پیام آور رحمت و مهربانی ، حضرت محمد مصطفی(ص) یادآور یکی از شیرین ترین روزهای تاریخ بشریت است، روزی که به فرمان خالق یکتا حرا نور باران شد و آخرین فرستاده الهی بر چکاد کوه نور ایستاد. باران «اِقرأ» بر صخره ها و کوه های تفتیده سرزمین وحی باریدن گرفت و نعمت بعثت بر فخر کائنات و گنجینه اسرار خدایی ارزانی شد.

در این روز، موسم زیبای بعثت زمین مرکز ثقل آفرینش شد و محمد(ص) بزرگترین معجزه عالم هستی و مقدمه ای برای سعادت بشری گردید، روز فرخنده ای که نور الهی بر وجود منور سید کائنات متجلی گشت و به یمن آن عطر خوش ارزش های اصیل دینی در زمین جاری شد و شعله های فروزان سنت های جاهلی رو به خاموشی گرایید.

این گونه بود که بعثت پیامبر اکرم(ص)؛ سرآغاز راهی به امتداد تاریخ شد، تا انسان از شرک و بی عدالتی و تبعیض و جهل و فساد بیرون آمده و به سوی توحید، معنویت، عدالت و کرامت انسانی طی طریق نماید.

 

بورنگ و کلالیان مقدم در پایان پیام خود فرا رسیدن عید سعید مبعث، عید برانگیختگی خاتم فرستادگان حضرت محمّد مصطفی(ص)، عید وحی و عید اسلام را به همه مسلمانان و پیروان راستین نبوت در سر تا سر جهان به ویژه مردم شریف و متدین دارالمصلین شیروان تبریک و تهنیت عرض گفته و از درگاه ایزد منان عزت، سربلندی و سرافرازی روزافزون اسلام و مسلمین را مسالت نموده اند.