ساعت:

8:51 ق.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

عضویت شهردار شیروان در سازمان بین المللی شهرداران صلح جهانی 1

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ جعفر بورنگ شهردار شیروان با حکم کازومی ماتسویی – شهردار هیروشیمای ژاپن و رییس سازمان بین المللی شهرداران صلح عضو سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی شد.


 

 

عظیمی مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان گفت: جعفر بورنگ شهردار شیروان با حکم کازومی ماتسویی – شهردار هیروشیمای ژاپن و رییس سازمان بین المللی شهرداران صلح عضو سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهانی شد و با تحقق این عضویت؛ دارالمصلین شیروان بعنوان دومین شهر استان خراسان شمالی بعد از بجنورد که در مسیر بزرگراه آسیایی نیز قرار دارد، در فهرست اعضای سازمان بین‌المللی شهرداران صلح جهان قرار گرفت.

 

وی افزود: سازمان بین‌المللی شهرداران صلح، تا ابتدای سال جاری دارای 5 هزار و 898 عضو ثابت از 153 کشور بوده که در هر سال، تعدادی از شهرداران شهرهای کشور نیز به این مجمع می پیوندند.

سازمان بین الملی شهرداران صلح(Mayors for Peace) در سال 1982 به ابتکار شهرداران هیروشیما و ناکازاکی و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تأسیس شد. با عضویت جعفر بورنگ شهردار شیروان در سازمان بین‌المللی مذکور، کازومی ماتسوئی ضمن ابلاغ حکم عضویت بورنگ به وی، طی نامه‌ای خطاب به شهردار شیروان، با تبریک عضویت وی عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت و تعامل شهرداران صلح، جهانی بدون سلاح هسته‌ای را شاهد باشیم.


 

عظیمی ادامه داد: هر چند سال یک بار شهرداران عضو این سازمان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می‌آیند، تا ضمن تأکید بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف این سازمان، برنامه‌هایی را در این ارتباط تنظیم کنند. از اهداف مهم این شبکه بین‌المللی می‌توان به تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ وکشتار و تخریب، تلاش برای ریشه‌کنی سلاح‌های کشتار جمعی، تقویت روابط فرهنگی و صلح‌طلبانه بین شهروندان شهرهای عضو سازمان اشاره کرد.

دبیرخانه اصلی این سازمان در شهر هیروشیما واقع است و ریاست سازمان را ماتسویی شهردار هیروشیما بر عهده دارد. دبیرخانه اروپایی سازمان در شهر ایپر(محل وقوع نخستین حمله شیمیایی در جنگ اول جهانی) در بلژیک مستقر است. دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان نیز سال ۱۳۸۷ به همت شهردار تهران در محل موزه صلح تهران آغاز به کار نمود و اعضای آن بصورت داوطلبانه در این زمینه فعالیت می‌کنند. شهردار هیروشیمای ژاپن و رییس سازمان بین المللی شهرداران صلح با ارسال نامه ای که به جعفر بورنگ شهردار شیروان – ارسال نموده، بیان داشته که: منتظر مشارکت شما در فعالیت های شهرداران صلح از جمله کمپین چشم انداز 2020 هستیم. ما به کمک شما برای رسیدن به جهانی صلح آمیز و عاری از سلاح های اتمی نیازمندیم.

 

جعفر بورنگ – شهردار شیروان – در این خصوص گفت: تلاش خواهیم نمود تا اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف سازمان را متبلور ساخته و برنامه هایی را با جلب نظر شورای اسلامی شهر شیروان بعنوان یکی از ارکان بارز و مؤثر در مدیریت شهری در این راستا تنظیم کنیم و ان شاءالله طرح احداث فرهنگسرا یا موزه صلح با محوریت تبیین و معرفی دوچندان حماسه سازی مردم ولائی ایران زمین در ابعاد مختلف، خاصه صلح دوستی و بسط صلح را در شیروان که علاوه بر اینکه در مسیر بزرگراه آسیای قرار دارد، محور مواصلاتی تهران(پایتخت کشور) و مشهد مقدس(پایتخت معنوی ایران) بوده و می توان اذعان داشت، همه روزه میزبان هموطنان می باشد، تهیه نمائیم.

بورنگ در پایان بیان داشت: شهرداران ایرانی عضو این سازمان، تاکنون در چند اجلاس بین المللی حضور یافته و پیام صلح جویی و دوستی ایران اسلامی و شهروندان ایرانی را به سایر شهرداران دنیا ابلاغ نموده اند. همچنین برنامه های دوجانبه و چندجانبه فرهنگی، هنری و علمی گوناگونی در چارچوب همین همکاری ها تاکنون در ایران اجرا شده است.