ساعت:

9:16 ق.ظ

تاریخ:

28 فروردین 1403

شهرداری شیروان

عضو ستاد اقامه نماز شهرداری: نقش مسجد در مدیریت توسعه محله ای شهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ مسجد از مهم ترین رویکردهای توسعه، توجه به سرمایه های اجتماعی و تقویت شاخص های کمی و کیفی و به کارگیری آن در توسعه کشور است. این رویکرد؛ نه تنها به قابلیت زمینه سازی برای رشد و گسترش سرمایه های اجتماعی توجه دارد، بلکه معتقد است تقویت سرمایه های اجتماعی نقش مهم و حیاتی در ابعاد مختلف توسعه جامعه دارد .

 


 

عبدالرضا نورانی مقدم”مدیر امور اداری و کارگزینی شهرداری شیروان و عضو ستاد اقامه نماز شهرداری شیروان” در مراسم عزاداری شهادت آقا علی بن موسی الرضا(ع) و در جمع گروهی از پرسنل شهرداری شیروان، ضمن تسلیت ایام 28 و 30 صفر، گفت: دین به ویژه دین مبین و کامل اسلام و تجلی گاه آن که همانا مسجد می باشد، از مهمترین سرمایه های اجتماعی محسوب می شود و همواره نقش تعیین کننده ای در توسعه جوامع به ویژه جوامع محله ای و شهری دارد.

 

 

عضو ستاد اقامه نماز شهرداری شیروان افزود: مسجد؛ نهادی است که در اجرای عدالت اجتماعی و توزیع متناسب بیت المال، فقر زدایی، تبعیض زدایی نقش مهمی را ایفا می کند. علاوه بر این ها مسجد در انعکاس نقطه نظر ها و پیشنهادهای مردم شهرها و محله ها به مسئولان و تأثیر گذاری بر روند تصمیم گیری و مدیریت خرد کشور، می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

 

 

نورانی مقدم”عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری شیروان” از تمامی دست اندرکاران شهرداری در برنامه های محرم و صفر قدردانی نمود و ادامه داد: نقش دین در کاهش آسیب پذیری اجتماعی و ارتقای سطح ارزش های اخلاقی و انسانی و بالا رفتن ضریب امنیت و مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی تردید ناپذیر می باشد.

 

 

 

وی در پایان به حضور خادمین مردم در شهرداری در تمامی مناسبت های دینی، مذهبی و ملی اشاره داشت و مشارکت پرسنل شهرداری را ستودنی دانست و بیان نمود: ایام محرم و صفر را آن چنان که شایسته بود، سپری نمودیم و اجر همه خادمین اهل بیت(ع) و مردم با خدا.