ساعت:

6:59 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

مسئول واحد عمران شهرداری: پیاده رو؛ جایگاهی برای حضور شهروندان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ پیاده روها در بیشتر جوامع، جزء اصلی شبکه معابر شهری و محلی برای استراحت، تفرج و پیاده روی شهروندان محسوب می شود. شهرداری شیروان هم با اولویت بخشی به جایگاه پیاده رو در مقوله معابر و شوارع عمومی، اقدامات گسترده ای را برای پیاده رو سازی آغاز نموده و آن را در قالب فازهای چندگانه ادامه می دهد.

 

 

 

ابوذر رجایی”مسئول واحد عمران شهرداری شیروان” در حاشیه بازدید خود از روند اجرایی پروژه های جدول گذاری، نصب پازل در پیاده روها و آسفالت معابر، گفت: وضعیت پیاده روها در سطح شهرها، داستان تکراری رعایت نکردن حقوق شهروندی است. داستان نا تمامی از مشکلاتی که گریبان مردم کوچه و خیابان را می گیرد. با گذشت زمان، پیاده رو هر روز فرسوده تر می شود، عابران پیاده می مانند و آرزوی دیدن مکانی که از قدم زدن در آن لذت ببرند. چرا که پیاده رو در اصطلاح شهر سازی؛ محلی است برای راه رفتن و قدم، مکانی که در ابتدا با هدف آسایش و راحتی رفت و آمد جماعت شهر نشین ساخته شده است. اما مدتهاست که در میان انبوه مشکلات شهری از یاد رفته است.

 

 

مسئول واحد عمران شهرداری شیروان از بکارگیری استانداردهای لازمه در کلیه اقدامان مجموعه خود خبر داد و راجع به پیاده رو سازی ها هم ادامه داد: شیب طولی عرضی پیاده رو، که برای جلوگیری از جمع شدن آب های سطحی است رعایت می شود، تا باعث هدایت آب های سطحی به جوی های کنار شود. پوشش کف که با استفاده از مصالح درست با عمر مفید بالا ساخته شده است. ایمن سازی و روان سازی پیاده روها برای عابران پیاده مخصوصاً معلولان و سالمندان کانالیزه کردن عبور پیاده و سواره، تعریض پیاده روها و بهسازی محل تلاقی پیاده ها و سواره ها از اهمیت فراوانی بر خوردار بوده است، بطوری که در احداث پیاده رو موارد فنی فوق کاملاً رعایت شده است. به طور کلی رعایت نیازهای شهر وندان پیاده و سواره یکی از ضرورتهای شهر سازی است، که واحد عمران در دستور جدی کار دارد.