ساعت:

10:02 ق.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

فرهاد زراعتکار: آموزش قوانین رانندگی به دانش‌آموزان در بوستان ترافیک شهرداری شیروان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: “فرهاد زراعتکار” معاون خدمات شهری شهرداری شیروان با اشاره به فعالیت بوستان ترافیک شهرداری در سال تحصیلی جدید، افزود: فعالیت این پارک آموزشی، فرصت آموزش ترافیک به صورت روزانه به 100 تا 150 دانش‌آموز شیروانی را فراهم کرده است.

 

 

“فرهاد زراعتکار” در این باره گفت: سومین شهرک ترافیک استان در این با همکاری شهرداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان شمالی در سال 88 در بوستان جنگلی شهید صیاد شیرازی در شهرک ولی عصر (عج) شیروان در زمینی به مساحت یک هزار 900 متر‌مربع به بهره برداری رسید.برای اجرای این بوستان ترافیک در آن مقطع، افزون بر یک میلیارد و 150 میلیون ریال هزینه شد.

 

 

بوستان ترافیک شهرداری یکی از فضاهای آموزشی مناسب برای ارائه آموزش‌های اصول و قوانین صحیح راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان با حضور در این پارک که در قالب یک شهر کوچک طراحی شده است، اصول عبور و مرور از حاشیه و عرض معابر را فرا‌می‌گیرند و با علائم و ابزارای ترافیکی آشنا می‌شوند.
آموزش، قوی‌ترین ابزار برای ایجاد و تغییر رفتارهای ترافیکی است و قطعا آموزش دانش‌آموزان در این پارک ترافیکی به شکل‌گیری رفتار صحیح ترافیکی در بین دانش‌آموزان و مشارکت آنها برای اصلاح رفتارهای ترافیکی والدین منجر خواهد شد.

 


 

استقبال مدارس برای حضور دانش‌آموزان در این پارک و لمس کردن کاربرد آموزش‌های ترافیکی در قالب شهر کوچک، شهرداری را مصمم کرده است تا اقداماتی جدی به منظور نوسازی و بهسازی محوطه بوستان ترافیک و ماشین آلات آموزشی برای ارتقای بوستان ترافیک شهرداری در پیش بگیرد که مساعدت های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان شمالی را می طلبد.

زراعتکار در پایان از زحمات پلیس راهور شهرستان شیروان و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان شمالی تشکر نمودند.