ساعت:

5:22 ق.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

محمّدزاده قانعی؛ حقوق شهروندي؛ مجموعه امتيازات مربوط به شهروندان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: حقوق شهروندي در واقع مجموعه حقوقي است كه افراد به اعتبار موقعيت شهروندي خود دارا مي شوند و مجموعه امتيازاتی است كه افراد جامعه بر اساس اين قواعد با هم زيست مي نمايند و زمينه هاي مدني شدن را در جامعه قوام مي بخشند. شهروند به تك تك افرادي كه در يك جامعه با حقوق مساوي زندگي مي كنند اطلاق مي شود.

 

 

 

محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” بیان داشت: حقوق شهروندی هدیه الهی و جزو حقوق ذاتی و فطری انسان هاست. از صفات انسانی محسوب می شود، کسی نمی تواند هدیه کند، غیرقابل انتقال است، تقسیم ناپذیر است، عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگر هستند، جهانی است؛ زیرا حق مسلم هر عضو خانواده بشری است و هر فرد در هر مکانی که باشد و از هر رنگ، نژاد، جنس، زبان و مذهبی که باشد استحقاق برخورداری از آن را دارد، حقوق شهروندی منبعث از تعالیم اسلام می باشد؛ این مفاهیم امروزه جهانی شده و ارزش معنوی پیدا کرده است.

 

 

رییس شورای اسلامی شهر شیروان با تصریح اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ به تمام برنامه هایی که که درباره حقوق شهروندی داشته، پای بند است و آن را در عملکرد یک سال و اندی خود، متبلور ساخته، ادامه داد: وضعیت در حوزه عمران و خدمات شهری دارالمصلین شیروان خوب پیش می رود و کارها بر اساس مطالعات انجام می شود و این یعنی حفظ حقوق مردم و شهرداری بعنوان یک نهاد عمومی.

 

محمّدزاده قانعی ادامه داد: احقاق حقوق شهروندی را در صورتی متقاعده کننده می دانیم که با گام‌های عملی همراه شود و امروز شهرداری شیروان از ابتدای سال 1393، اقدامات قابل قبولی را حوزه عمران و خدمات و اداری انجام داده است و برنامه های آتی هم که با نظر مستمر و نظارت دقیق شورای اسلامی شهر شیروان در دست مطالعه برای اقدام و یا در دستور کار اقدام می باشد، از دیگر آیتم های احراز گام های عملی احقاق حقوق شهروندی است که مردم آن را به زودی لمس خواهند نمود.

 

 

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیروان، ضمن بیان اینکه؛ امروز بر خود می بالیم که تک تک منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر شیروان و هم شهردار شیروان، رعایت حقوق شهروندی را به عنوان یک باور در سرلوحه خدمت دارند، افزود: وضعیت کنونی مدیریت شهری شیروان در توسعه شهر شیروان، موضوع وظیفه ای شهرداری شیروان، خوب است و نمی توان انتظار داشت؛ فقط کاری شروع شود، چرا که کارهای اجرا شده، باید تمام شود و کارهای جدید، با مطالعه صورت پذیرد و یقیناً مطالعه هم زمان می خواهد. ولی اگر کار با مطالعه باشد، آن کار خوب، به موقع، کامل و بدون اسراف انجام خواهد شد.