ساعت:

5:27 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شیروان برگزار شد.

طبق گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان:شهردار شیروان افزود: میدانی در شیروان بنام خبرنگار نام گذاری می شود.

جعفر بورنگ در مراسم گرامیداشت 17 مرداد-روز خبرنگار که در محل مجتمع فرهنگی هنری غدیر این شهرستان با حضور نماینده محترم ،فرماندار ،امام جمعه و سایر مسئولین شهرستان برگزار شدو با اشاره به وجود تنها خبرنگار شهید سه استان خراسان شمالی،جنوبی و رضوی در شیروان اظهار کرد به توجه به حساسیت شغلی خبرنگاران و مشکلات پیش رو سعی مابراین بوده تا بتوانیم گامی هر چند ناچیز جهت رفع آن برداریم که در اولین اقدام میدانی در شیروان با نام خبرنگار شهید محمد رضا امانی نامگذاری خواهیم کرد.

 


در ابتدای مراسم امام جمعه شیروان ضمن عرض تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، بخصوص خبرنگار شهید شهرستان محمد رضا امانی گفت: خبرنگاران مراقبت‌های لازم از همه امور را دارند و همه این حرکات و امور را زیر نظر دارند و هر جا نیاز به گسترش اموری هست، آنها را تشویق کرده و عیب‌های احتمالی را مطرح و از بروز یا گسترش این عیب و ایراد جلوگیری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین کوثری افزود: نقش روشنگری اصحاب رسانه در تحقیر شخص خاصی نیست و منافع ملی ایجاب می‌کند که در راه همبستگی نظام قدم برداریم.


وی با اشاره به اینکه ما باید همدیگر را تقویت کنیم، عیب و ایراد همدیگر را برطرف کنیم تا منزه از عیب و ایراد شویم و بتوانیم به درجات فضائل و کمالات برسیم اظهار کرد: در این جا شرافت قلم، اخلاق خبرنگاری از موضوعات بسیار مهم است، در هر شغلی شما ملاحظه کنید، اخلاق حرفه‌ای وجود دارد.

کوثری تصریح کرد: 17 مرداد یادآور زنان و مردان مجاهدی است که بیرق بزرگ آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی را بر دست گرفته و خالصانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده‌اند.

وی گفت: فضای رسانه‌ای شیروان فضایی در خور شان و شایسته مردم سخت کوش و بزرگوار این منطقه است و رفتار اصحاب رسانه الگویی برای دیگران است.

روز خبرنگار روز تجلیل از مشعلداران آگاهی است

فرماندار شیروان نیز در این آیین با تقدیر و تشکر از عملکرد خوب و مثبت خبرنگاران این شهرستان در جهت انعکاس بموقع اخبار و گزارشات گفت: روز خبرنگار روز تجلیل از مشعلداران آگاهی است و تمام تاکیدات ما بر این بوده تا این مراسم به نحو شایسته برگزار شود.

عباسعلی صفایی با گرامیداشت یاد خبرنگار شهید محمود صارمی و شهید محمد رضا امانی خبرنگار شیروانی و تمامی شهدا و فرهیختگان عرصه فرهنگ و آگاهی بخشی مردم افزود: روز خبرنگار فرصت مغتنمی است تا آحاد جامعه ضمن توجه به جایگاه و رسالت خطیر این قشر شریف، تکریم و قدردانی شایسته‌ای را از همه خبرنگاران، نویسندگان و روزنامهنگاران، صاحبان اندیشه و قلم و ایثارگران عرصه اطلاعرسانی انجام دهند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه خبرنگاران در تنویر افکار عمومی، گفت: خبرنگاران در گسترش و نهادینه کردن فرهنگ غنی کار و همچنین وحدت و وفاق سیاسی در جامعه نقش مهم و اثرگذاری بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در شیروان با بیان اینکه نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم و مسوولان غیرقابل انکار است، افزود: اطلاع رسانی در زمینه فرهنگ کار و همچنین توسعه و آبادانی در سایه ولایت و وفاق سیاسی افراد مختلف و گروه های سیاسی یکی از ماموریت های رسانه ها در زمان کنونی است.

وی یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه را نیز گرامی داشت و افزود: اگر خبرنگاران در غزه حضور نداشتند دنیا از این ظلمی که به مردم بی گناه غزه روا می شود بی خبر می ماند.

صفایی اظهار کرد: روز خبرنگار یادآور اراده عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت و باز تاباندن واقعیت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته اند چنانکه امروز روزنامه نگاران فداکار، در پاره ی تن اسلام، فلسطین عزیز، بر رسالت خود پای می فشارند.

فرماندار شیروان از خبرنگاران به عنوان پل و واسطی بین مردم و مسوولان یاد کرد و گفت: شفاف سازی و انعکاس حقایق و واقعیت های جامعه فعالیت ارزشمندی است که به دستان پرتلاش اصحاب رسانه انجام می شود.

دکتر عبدالرضا عزیزی افزود: خبرنگاران با اندک حقوقی که دریافت می کنند خالصانه فعالیت و کار خویش را به نحو شایسته انجام می دهند و این مسئولین هستند که باید از این قشر زحمتکش حمایت کنند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رسانه ها نبودند مردم جهان به مظلومیت مردم غزه و درنده خویی رژیم غاصب اسراییل پی نمی بردند.

وی تصریح کرد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس نیز خبرنگاران با حضور موثر و مخابره پیام رزمندگان اسلام، وظیفه خطیر خود را به انجام رساندند.

عزیزی همچنین به اعتبارات مصوب سال 93 شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال اعتبارات بسیار خوبی را برای شهرستان جذب کرده ایم که مردم به عینه تحولات را در شهر احساس می کنند و مسئولین نیز به واسطه خبرنگاران باید مردم را در جریان روند اقدامات قرار دهند.


در پایان این مراسم با اهدا لوح و هدایایی از زحمات و تلاش های خبرنگاران شهرستان محمد جانعلی زاده(مسئول کانون خبرنگاران)، غلامرضا مینا(خبرگزاری فارس)، علی قدرتی(مدیرمسئول شیروان شهر)، جوادحشمتی(روزنامه اتفاقیه و خبرگزاری تسنیم)، محمد رمضانی(روزنامه خراسان)، فاطمه مقدسی(خبرگزاری ایرنا)، حسینعلی ظفری(خبرگزاری ایکنا و پانا)، علی اموزگار(خبرنگار صدا و سیما) و رجبعلی ابراهیمیان( خبرنگار اسبق صداوسیما)تجلیل شد.