ساعت:

6:13 ق.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

مسعود الهی: تعیین تکلیف زمین‌های قولنامه ای، به منظور پاسخگویی به شهروندان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ جلسه بررسی چگونگی پاسخگویی به اراضی قولنامه‌ای فاقد سند رسمی و نیز تعیین تکلیف اجرای آرای اصداری از کمیسیون مقرر در تبصره یک ماده صد قانون شهرداری ها، در مورخ نوزدهم مهر 93 برگزار شد.

مسعود الهی”معاون شهرداری شیروان” گفت: باید ساختار شهری شکل بگیرد، تا در آینده ای نزدیک، ساختار بی‌نظمی در شهر دیده نشود و شهرداری باید بر اساس ضوابط اقدامات را انجام دهد، تا اراضی، در مسیر غیرقانونی ساخت و ساز و تفکیک نشده و اصول شهرسازی تحت الشعاع قرار نگیرد.

الهی افزود: اراضی قولنامه ای یک مشکل محسوب می‌شود، هم برای خریدار و هم برای شهرداری و با اخذ سند، می‌توان بر ساخت و ساز‌ها و خرید و فروش آن‌ها نظارت کرد و صدور پروانه هم برای اراضی دارای سند قانونی است.

وی با بیان اینکه؛ عدم پاسخگویی به اراضی قولنامه‌ای، باعث ساخت و ساز‌ها غیر مجاز می‌شود، خاطر نشان کرد: موضوع اراضی قولنامه‌ای باید تعیین تکیف شود، تا سرمایه‌های ملی از بین نرود، چرا که مردم نیز درخواست قانونی سازی دارند.

عزم جدی برای اجرای آرای صادره از کمیسیون مقرر در تبصره یک ماده صد قانون شهرداری ها و هم تصمیمات صادره از کمیسیون مقرر در ماده 77 قانون شهرداری ها:

مسعود الهی در ادامه جلسه از وظیفه شهرداری ها به طرح تخلفات ساخت و ساز در کمیسیون مقرر در تبصره یک ماده صاد قانون شهرداری ها و تکلیف در احاله مجدد پرونده های دارای رأی جریمه که توسط ذینفع پرداخته نشده به همان کمیسیون برای صدور رأی تخریب خبر داد و یادآور شد: احکام معوق و اجرا نشده اصداری از کمیسیون های ماده صد قانون شهرداری مربوط به قبل، حسب تأکیدات مراجع محترم ذیصلاح و هم برای اجرای قانون، در اولویت دستور کار اجرا قرار داده شده است.

وی به اهمیت اهميت رسيدگي به پرونده هاي منتهي به صدور رأي، اجراي دقيق آرا صادره پرداخت و اجرای آراء را امري ضروري، آن هم جهت جلوگيري از استمرار تخلفات ساختماني و حفظ نظم در ساخت و ساز شهري دانست و اظهار کرد: دستيابي به اين مهم، سبب فرهنگ سازي و جلوگيري از روند تخلف در ساختمان ها مي شود كه در نهايت شهري قانونمند تحقق خواهد يافت.

گفتني است در اين جلسه، جعفر بورنگ”شهردار شیروان”، مسعود الهی”معاون شهرداری شیروان”، محسن شارعی”مسئول واحد ساختمانی شهرداری شیروان”، الحمّد محمّدی”مسئول واحد حقوقی/املاک شهرداری شیروان”، محمّدعلی محمّدزاده بوانلو”واحد محاسبات شهرداری شیروان”، صادق پور”مدیر شهرسازی شهرداری شیروان”، قاسمی”مسئول واحد درآمد شهرداری شیروان”، نادر اسدنژاد”واحد نوسازی شهرداری شیروان”، عباس هوشنگی”واحد املاک شهرداری شیروان” و محمّدرضا امیرسهرابی”مشاور شهردار شیروان” حضور داشتند.