ساعت:

8:19 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

مشارکت شهرداری شیروان و شورای اسلامی شهر در برگزاری جشن تکلیف دانش آموزی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان : جشن تکلیف دانش آموزان دختر شیروانی در مصلی نماز جمعه این بار با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان و اداره آموزش و پرورش برگزار شد.


محمد محمد زاده قانعی رئیس شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان که در این مراسم حضور داشت ضمن تقدیر از همت اداره آموزش و پرورش برای برگزاری این جشن گفت : ما براى هر عيد يا هر مناسبت خوب كه از طرف پروردگار، نعمتى به ما رسيده باشد، جشن مى گيريم تا بدين وسيله سپاسگزارى و شكر و شادى خودمان را نشان دهيم.

محمد زاده قانعی ادامه داد به تكليف رسيدن، يك عيد به حساب مى آيد، چون از نظر عقلى و جسمى به حدّى رسيده ايم كه خداوند به ما دستور مى دهد و ما خوشحاليم كه خواسته ها و دستورهاى او را اطاعت كنيم و بنده شايسته او به حساب آييم و چه افتخارى از اين بالاتر؟ ما با «جشن تكليف»، نعمتهاى خدا را گرامى مى داريم و اين روز بزرگ را كه در آن به سنّ تكليف رسيده ايم، بعنوان يك روز پرشكوه و خاطره اى به يادماندنى به ياد مى سپاريم رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه افزود برخی از  بزرگان علم ادب نیز به فرزندان خود سفارش کرده اند که برای فرزندان خود در روز به سن تکلیف رسیدن جشن بگیرند .

جعفر بورنگ شهردار شیروان نیز که با ارسال لوح رسیدن  آینده سازان ایران اسلامی به سن تکلیف را تبریک گفت بورنگ خاطر  نشان کرد   رسیدن به سن تکلیف، یعنی زمانی که خدای متعال از ما عبادات و وظایفی را خواسته که در قبال آن پاداشی بسیار عظیم به ما می دهد و این واقعه حقیقتا جشنی بزرگ است.


شهردار شیروان ادمه داد : جشن تکلیف بزرگترین عید زندگی و عبودیت انسان است وجشن تکلیف دانش آموزی یکی از برکات زیبای جامعه اسلامی است که نقش مهمی در نهادینه ساختن احکام اسلام در جامعه دارد.