ساعت:

4:38 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

نام مرحوم دکتر حسن پورکاظمی در لوح یک خیابان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: یکی از خیابان‌های شهر شیروان به یاد مرحوم دکتر حسن پورکاظمی، یکی از پزشکان متعهد و نیکوکار شیروانی که سالیان متمادی در این شهرستان خدمات شایانی را به مردم ارزانی داشت؛ نام می گیرد.

جعفر بورنگ – شهردار شیروان – در این باره گفت: قدردانی از خادمین هر مرز و بوم در سرزمین مقدس اسلامی ایران، یک وظیفه برای مردم و مسئولین تلقی می‌شود و بنابراین؛ در مراسم وداع و خاکسپاری مرحوم دکتر حسن پورکاظمی این رادمرد عرصه تلاش و خدمت، به پیشنهاد مطروحه و با نظر موافق شورای نامگذاری معابر عمومی و حسب تصویب شورای اسلامی شهر شیروان، خیابان تفتازانی حدفاصل کمربندی به یاد مرحوم دکتر حسن پورکاظمی، یکی از پزشکان متعهد و نیکوکار شیروانی که سالیان متمادی در این شهرستان خدمات شایانی را به مردم ارزانی داشت؛ نام می گیرد.

شهردار شیروان با تجدید بیان سخن اسماعیل حسین پور – عضو شورای اسلامی شهر شیروان – مبنی بر اینکه: «بعضی ها می آیند و می روند، مثل نسیم، مثل یک خاطره، مثل آب روان در جویبار؛ ولی برخی ها می آیند و می مانند، نمی روند، بخشی از زندگی مردم می شوند، درست مثل«دکتر حسن پورکاظمی» که از سال 59 پای در شیروان نهاد و در کنار غم و لبخند ها، شور و شیون های این مردم نجیب ماند و ماندگار شد، یاد و یادگار شد.»، افزود: این چنین افرادی دارای علو درجات نزد حق تعالی و ارزشی والا نزد بنده گان خدا داشته، دارند و خواهند داشت. روحش شاد.

 

دکتر حسن پورکاظمی؛ نماد راستی و صداقت و آن سوگند مقدس پزشکی

 

(شادروان دکتر پورکاظمی، فارغ التحصیل طب عمومی از تهران، پیشکسوت پزشکان شیروان بود، در سال های دهه60 مطب پر مطلب او با تابلویی ساده که نصب کرده بود به یک نشان و نشانی تبدیل شده بود. در آن سالیان که شاید تعداد پزشکان شیروان به تعداد انگشتان دست نمی رسید تابلوی مطب دکتر پورکاظمی آبرو و اعتباری برای شیروان بود. دکتر پورکاظمی پزشکی حاذق بود؛ درست ودقیق تشخیص می داد؛ او در آن سالیان نبود آزمایشگاه و سونوگرافی و رادیولوژی و… در شیروان به تنهایی با تشخیص دقیقی که داشت و با تکیه بر اندوخته های علمی و آموخته های تجربی اش یکی از سرآمدان علم پزشکی بود.کمتر کسی بود که یک بار به مطبش نرفته باشد و کمتر کسی بود که برای یک بیماری دوبار راهی مطبش شود چرا که او با تشخیص درست و دقیقش بیمارش را در همان بار اول از بیماری رهانده بود. دکتر پورکاظمی انسانی مهربان و مؤدب، صبور و ساکت و پزشکی ژرف بین و حاذق و صادق بود. او بود که 35 سال در کنار این مردم ماند؛ مداوایشان کرد؛ بر بستر و بالای سر بسیاری از شیروانی ها حاضر شد و حال که با بیش از60 سال سن، آسمان نشین شده است بسیاری از پزشکان امروز شیروان او را نماد راستی و صداقت و آن سوگند مقدس پزشکی می دانند. او در ذهن مردم شیروان ماناست و می ماند، در دوره سوم شورای شهر شیروان که خیابانی به نام «دکتر شاملو» نامگذاری شد در حالی که شادروان « پورکاظمی» در قید حیات بودند کوچه ای به نام« دکتر پور کاظمی» نامگذاری شد و حال که او کوچیده است باید نام او را از کوچه به خیابان آورد تا حدیث مهر او به این مردم ماندگارتر شود. اگر تابلوی مطبش نیست تابلوی گذری در شهر بذر نام این بزرگ مرد را در مزرع دلها بیفشاند. نام این بزرگ مرد و یاد این عزیز را در این زمانه عزیز می داریم و سوگ سترگش که شهری را داغدار و عزادار کرده است حرمت می نهیم و تسلیت گوی بازماندگان و خانواده و فرزندانش هستیم. خداوند آن مهربان سرو صبور و آن یار سفر کرده و آن رفته ی نارفته از دل را در بهشت، قرین رحمتش گرداند! .منبع: « http://shirvanshahr.net»)