ساعت:

4:37 ب.ظ

تاریخ:

5 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

پیام شهردار شیروان ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺳﺎﻟﺮﻭﺯ انفجار بمب اتمی در هیروشیما

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ آمريكا نه تنها در برابر مردم هيروشيما و ناکازاکی، بلكه در برابر همه‌ي جامعه‌ي جهاني بايد براي هميشه نسبت به اين جنايت بی رحمانه 160 هزار کشته و مجروح در هیروشیما شرمسار باشد. فاجعه‌ي هيروشيما نشان داد برخي قدرت‌ها مثل آمريكا هرگاه كه منافع آنها اقتضا كند از كشتار جمعي انسان‌هاي بي‌گناه هم هيچ ابايي ندارند.


 


 

جعفر بورنگ شهردار شیروان و عضو سازمان بین المللی شهرداران صلح – برای ﻳﺎﺩﺑﻮﺩ ﻗﺮﺑﺎﻧﻴﺎﻥ ﻛﺸﺘﺎﺭ ﻣﺮﺩﻡ هیروشیما در سال 1945 میلادی و مجروحین این جنایت آمریکا که ﺑﻮﺳﻴﻠﻪ انفجار بمب اتمی، ﻣﺮﺩﻡ بالغ بر 160 هزار نفر بود، پیام یادبودی را صادر و خطاب به کازومی ماتسویی شهردار هیروشیما و رئیس سازمان بین المللی شهرداران صلح یاد درگذشته گان هیروشیما را گرامی داشت.

وی افزود: انفجار بمب اتمی توسط آمریکا در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، سبب کشتار و مجروح شدن بالغ بر 160 هزار نفر از مردم بی گناه و بی دفاع در آن شهر شد و عواقب این حادثه و فاجعه اسف بار کماکان گریبانگیر برخی از ﻣﺮﺩﻡ بوده که ﺍﺯ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺁﻥ ﺭﻧﺞ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ . در تمامی جنگ ها بخصوص در این چنین اقدامات ناجوانمردانه ای، این مردم عادی هستند که تاوان بی رحمی های متجاوزین را می پردازند. کما اینکه؛ آمريكا با رويكرد نظامي و جنايت‌كارانه‌ي خود در طول ده ها سال قبل تا به امروز نشان داده که خوی تجاوزگری وی حد و حصری ندارد، هم‌چنان كه 22 سال پيش آمريكا سلاح‌هاي شيميايي را در اختيار صدام قرار داد و ده‌ها هزار انسان بي‌گناه ايراني و عراقي در سردشت و حلبچه بار ديگر قرباني سلاح‌هاي كشتار جمعي و سياست‌هاي غيرانساني آمريكا شدند، که فرصت را مغتنم شمرده و یاد قربانیان شهرهای سردشت و حلبچه را نیز گرامی می دارم.


شهردار شیروان و عضو سازمان بین المللی شهرداران صلح ادامه داد: اکنون بر همه سازمان های مدافع حقوق بشر و دارای رسالت صلح و صلح دوستی است که با یادآوری فاجعه‌ي هيروشيما، ناکازاکی، سردشت، حلبچه، کشتارهای به وقوع پیوسته در عراق و افغانستان و فلسطین و سوریه و غزه مظلوم، مطالبه‌ي خلع سلاح رژیم های غاصب و جنایتکار را بعنوان یک اقدام و راهبرد جدي جامعه‌ي جهاني بدانند و بزرگترین خطر براي امنيت جهاني را عدم خلع سلاح آمريكا، اسرائیل و ديگر قدرت‌هاي متجاوز و جعلی برشمرند و به جد، بر این مقوله (خلع سلاح متجاوزین مستکبر) اقدام نمایند و اعلامیه و منشور حقوق بشر را از حد کاغذ بودن خارج نمایند.

جعفر بورنگ با اشاره به اینکه صلح پايدار، بدون مبارزه با ظلم و خلع سلاح قدرت‌هاي ستمگر محقق نمي‌شود، ابراز امیدواری نمود که جهاني عاري از سلاح‌هاي هسته‌يي و سرشار از صلح، عدالت و سعادت برای همه‌ي ملت‌ها در پناه خداوند متعال، پرتو عنایات امام عصر(عج)، زیر پرچم حکومت واحد اسلامی و استوار بر منویات مقام عظمای و منیع ولایت و رهبری(دامت حفاظاته) را شاهد باشیم و ﺍﺯ اعماق وجود خویش ﺁﺭﺯﻭ ﻣﻴ ﻜﻨﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺍﻫﺪﺍﻑ، تمام ملت های آزاده ﺗﻼﺵ نمایند و ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻋﺎ ﻣﻴ ﻜﻨﻢ ﺍﺭﻭﺍﺡ ﻗﺮﺑﺎﻧﻴﺎﻥ هیروشیما، ناکازاکی، سردشت، حلبچه، عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین و غزه ﺩﺭ آﺭﺍﻣﺶ ﺍﺑﺪﻱ آرامش یابند ﻭ ﻧﻴﺰ ﺷﺎﺩﻱ ﻭﺍﻗﻌﻲ را ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﺭﺯﻭ می نمایم.