ساعت:

11:24 ق.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

کلالیان مقدم و بورنگ: تبریک زنگ مهر و مقاومت به سالکان طریق دانایی و پارسایی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: تقارن آغاز مهر و باز گشایی مدارس با شریف ترین روز سال یعنی عرفه بسیار پر معناست و آغاز جریان تعلیم و تربیت هم چنین با یادآوری خاطرات دفاع مقدس نیز مصادف گشته است، که این طلیعه ی شیرین و این تقارن مبارک را به همه سالکان طریق دانایی و پارسایی، معلمان و اساتید و علمای ارجمند و دانش آموزان و دانشجویان و طلاب عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماییم .

 

 

 

هما کلالیان مقدم”رییس شورای اسلامی شهر شیروان”، جعفر بورنگ”شهردار شیروان”؛ در پیام مشترکی، آغاز سال تحصیلی و زنگ مهر و مقاومت را به معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی تبریک گفتند.

 

 

 

متن پیام:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خداوند لوح و قلم           حقیقت نگار وجود و عدم

بار دیگر اوراق تقویم و عقربه های ساعت با گردش خود  ما را از فرا رسیدن موسم اندیشه و دانایی، خرد و توانایی باخبر نمودند و نوید جنبش و حرکت و تلاش و تعالی می دهند و جان انسانی خود را مهیای پیوستن به التذاذ روحانی و ابتهاج عرفانی کرده است. زیرا که بهار تعلیم و تربیت و مهر جان افزا در دل پاییز برگ ریز ظهوری دیگر را به نمایش گذاشته است. ماه مهر تجلی نکویی و خوبی و محبت و شیدایی است. ماه به هم پیوستن تشنگان زلال معرفت و طالبان اندیشه و تربیت با صاحبان خرد و فرهنگ است و راز مانایی و زیبایی و کارایی این همراهی و پیوند مهربانی و محبت ورزی است.

درس استاد گر بود زمزمه ی محبتی              جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را

تقارن آغاز مهر و باز گشایی مدارس با شریف ترین و با عظمت ترین روز سال یعنی عرفه بسیار مبارک، ارزشمند و پر معناست. چنان که عرفه؛ مجالی است برای در خود اندیشیدن و رسیدن به خودشناسی و به دنبال آن دست یازیدن به خداشناسی، به همان سان مهم ترین هدف علم آموزی نیز نیل به شناخت خود و به فعلیت رساندن توانایی های علمی و اخلاقی نهفته در درون است.

این هماهنگی خجسته را ارج می نهیم و در راستای این هدف والا گام بر می داریم.

بازگشایی مدارس و آغاز دوباره جریان تعلیم و تربیت هم چنین با یادآوری خاطرات دفاع مقدس نیز مصادف گشته است. همان گونه که در روزهای آتش و خون، دلیر مردان و شیر زنان این مرز و بوم دشمن را سرافکنده و زبون کردند و خاک و کیان این سرزمین را پاس داشتند، امروز ما نیز با درک تکلیف خویش در سنگری دیگر کمر همت بسته و دفاع از مرزهای ایمان و فرهنگ و سنت ها را بر خود واجب می دانیم و با تلاش و کوشش و جدیت، در این نبرد سنگین  نیز ظفرمند و سرافراز قله های ترقی و تعالی را فتح خواهیم نمود.

این طلیعه ی شیرین و این تقارن مبارک را به همه سالکان طریق دانایی و پارسایی، معلمان و اساتید و علمای ارجمند و دانش آموزان و دانشجویان و طلاب عزیز تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی می خواهیم تا به ما تاب و توانی دهد که با درک جایگاه خویش در پرتو همدلی و همزبانی، حرکتی نو را در این عرصه ی باشکوه آغاز کنیم و کارهای مان را با برنامه و برنامه های مان را با تدبیر به انجام برسانیم و تدبیرمان را با امید و توکل به ذات بی مانند و لایزال الهی پیوند زنیم. باشد که در پرتو عنایات خداوند سبحان در سنگر علم، عرفان، اندیشه و ایمان سربلند و سعادتمند گردیم.

 

       هما کلالیان مقدم                                                  جعفر بورنگ                              

رییس شورای اسلامی شهر شیروان                                       شهردار شیروان