ساعت:

9:11 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

۴۰ دستگاه تاکسی شهری شیروان فرسوده است

۴۰ دستگاه تاکسی شهری شیروان فرسوده است

 

 شهر شیروان ۳۵۲ دستگاه تاکسی درون‌شهری دارد که ۴۰ دستگاه از این ناوگان به علت فرسودگی زیاد، نیازمند جایگزینی است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر شیروان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به علت نوسانات قیمت خودرو از سال ۹۵ تاکنون هیچ گونه نوسازی در ناوگان تاکسیرانی این شهر صورت نگرفته و حال آنکه عمر مفید خودروهای به کارگرفته شده در ناوگان مسافربری شهری ۱۰ سال عنوان می شود.

حسن اسکندریان افزود: این در حالی است که هم اینک برخی تاکسی ها با مدل تولید سال ۸۱ در خیابان های شیروان در حرکت هستند و به دلیل مشکلات اقتصادی تاکسیرانان، تاکنون موفق به تعویض خودروهای خود نشده اند.

وی با اشاره به تعیین نشدن هیچ خطی برای تاکسی شیروان و گردش بی نظم این خودروها در محدوده شهری،  آلایندگی زیست محیطی و هزینه تعمیرات را از جمله مشکلات خودروهای فرسوده ناوگان تاکسیرانی عنوان کرد و افزود: عدم تعویض خودرو مهم ترین دغدغه رانندگان است چرا که حتی تاییدیه معاینه فنی نیز به آنان به سختی داده می شود و عمدتا از مجوزهای موقت استفاده می کنند.

عضو شورای شهر شیروان با بیان اینکه روزانه هر خودرو بین ۹۰ تا ۱۲۰ مسافر را در مسیرهای شهری را جابه جا می کند، گفت: از سویی بسیاری از مسافران به خاطر فرسودگی این خودرو ها، از این وضعیت شکایت کرده و خواستار نوسازی آن هستند.

اسکندریان با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی برای رانندگان خودرو مقرون به صرف نیست، افزود: امسال افزایشی در کرایه تاکسی ها صورت گرفت که بسیار اندک بود و به ازای هر مسیر ۲ کیلومتری برای هر فرد ۶ هزار ریال و مسیر ۴ کیلومتری ۸ هزار ریال هزینه دریافت می شود و این در حالی است که هر خودرو روزانه تنها ۱۵۰ هزار ریال سوخت مصرف می کند.

شیروان با ۹۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ خراسان شمالی محسوب می شود.

منبع ایرنا