ساعت:

5:59 ب.ظ

تاریخ:

4 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

رییس شورا و شهردار: لبیک یا حسین(ع) یعنی لبیک به امام(ره) و لبیک به امام خامنه ای(مدظله العالی) و لبیک به انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: اربعین سرور و سالار شهیدان از راه می رسد و رنگ عزا بر روح و جان و زندگی مان می نشاند و تقارن آن با حرکت کاروان های زیارتی از تمامی نقاط جهان، بخصوص عزاداران کشور عزیزمان ایران که از روزهای آغازین ماه محرم در سوگواری سالار شهیدان بوده اند، گردید؛ که با حرکت خود به سوی کربلا گذشته از برپایی مراسمات مذهبی و زیارتی، نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، ذلت ناپذیری و آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین(ع) می باشد.

 

 

 

هما کلالیان مقدم”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” و جعفر بورنگ”شهردار شیروان” به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی(ع) طی پیام مشترکی این یوم را تسلیت گفتند.

 

 

متن پیام تسلیت:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.

در اربعین سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش ما یک وظیفه عبادی سیاسی و ملی و بین المللی داریم که همه لبیک یا حسین(ع) گویان به سمت مرقد و بارگاه سید و سالار شهیدان همه حرکت کنیم. اگر دستمان نمی رسد به سوی گلزار شهدای شهر و دیار و روستاهای مان حرکت بکنیم و آنجا یادی از این حرکت تاریخی قیام کربلا و عاشورا داشته باشیم و این فرهنگ؛ تعالی بخش پیشرفت حماسی همه انسان های آزادی بخش به ویژه مسلمانان و شیعیان در این روز تاریخی و گرانقدر را پاس بداریم.

اگر لبیک گفتیم یعنی لبیک به امام خمینی(ره) و لبیک به امام خامنه ای(مدظله العالی) و لبیک به انقلاب اسلامی گفته ایم وانقلاب ما خوب شکل گرفته است و پیش می رود زیربنای آن حادثه بزرگ کربلاست، آن قیام ما را به این کمال و به این معرفت رساند که اگر بدخواهان و دشمنان دین مبین اسلام و کج فکران و منحرفین به دین مان در هر جا مقابل ما و دینمان ایستادند راهش قیام حماسی است، راهش حضور و انسجام است، راهش لبیک است.

این لبیک صرفاً یک وظیفه عبادی نیست، بلکه یک وظیفه عبادی سیاسی است. یعنی هر کسی که از سیاست دینی و دینی که برای ما آرامش عزت و شوکت دارد، پیروی می کند دارای نعمت فرزانگی و بالندگی است و باید بدانیم این روز برای ما بسیار مهم است چون تاریخ فرهنگ دینی ماست و همه مردم ما در این زمینه پیشتازند.

اینجانبان فرا رسيدن اربعین حسيني(ع)، سالار آزادگان جهان و سيد و سرور شهيدان اسلام، امام حسين”عليه السلام” را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مردم ولایت مدار شهر فرهنگی شیروان تسليت عرض می نماییم و امید داریم همواره رهرو آن امام بزرگوار در راستی و دینداری در تمامی عرصه های زندگی باشیم و از خداوند منان سلامتی و سربلندی همگان راخواستارم. 

التماس دعا

 

جعفر بورنگ                                        هما کلالیان مقدم

         شهردار شیروان                        رییس شورای اسلامی شهر شیروان