ساعت:

6:41 ب.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

کلالیان مقدم: تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی کار برجسته امام راحل بود

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: نوزدهم آذر و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، اقدام معمار کبیر انقلاب اسلامی در راستای تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک کار برجسته بزرگ است. صدور پیام نوروزی امام‌خمینی(ره) در اول فروردین ۱۳۵۹ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب فرهنگی گردید.

 

 

 

هما کلالیان مقدم”عضو شورای اسلامی شهر شیروان و رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیروان به مناسبت 19 آذر”روز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1363 گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 1357 و به دنبال آن استقرار نظام جمهوری اسلامی به‌ جای نظام نگین ستمشاهی پهلوی، تغییر و تحول بنیادینی در عرصه‌های گوناگون اجتماعی ایجاب ‌کرد. در این راستا مقوله فرهنگ از جایگاه و پایگاه ممتازی برخوردار است و تصور تغییر در نظام بدون تغییر در فرهنگ حاکم بر آن، تصوری ناموجّه است.

 

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیروان ادامه داد: در شهریور سال 62 با توجه به نظر امام(ره) مبنی بر لزوم ترمیم و تقویت ستاد انقلاب فرهنگی و مخصوصاً حضور مسئولین اجرایی در آن، به دنبال نامه رئیس جمهور وقت آیت الله العظمی الإمام خامنه‌‏ای)دامت حفاظاته)”، امام امت در تاریخ هشتم شهریور 1362، طی نامه‏‌ای به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر ترمیم و تکمیل ستاد انقلاب فرهنگی پاسخ دادند و از این تاریخ ستاد با ترکیب جدید به فعالیت خود ادامه داد.

 

 

کلالیان مقدم به سومین ترمیم عمده شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1375 اشاره نمود، که حضرت ‏آیت‌‏الله ‏خامنه‌‏ایرهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) در تاریخ چهاردهم آذر 1375 با صدور پیامی ضمن تعیین ترکیب جدید اعضای شورای عالی بر اهمیت جایگاه و وظایف خطیر آن نیز تأکید نمودند و بدین ترتیب شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد مرحله جدیدی از حیات تشکیلاتی خود ‏شد، افزود: در این مرحله شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف گردید در رأس فعالیتهای خود به مدیریت فرهنگی جامعه در عرصه‌های مختلف بپردازد و با سیاستگذاری‏های اصولی خود زمینه را برای پیدایش جامعه‏ای بهره‌‏مند از حیات طیبه الهی فراهم سازد.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر شیروان این روز را گرامی داشت و به ریاست و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تبریک گفت.